English

رسیدگی به روستاهای خوزستان با اجرای طرح هادی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه سه هزار روستای استان دارای طرح هادی هستند گفت: ۸۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار زیر پوشش این طرح هستند که نشان‌‍‌دهنده اهمیت توجه و رسیدگی به روستاهای خوزستان است.

رسیدگی به روستاهای خوزستان با اجرای طرح هادی
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، روح الله عمادی روز شنبه در نشست خبری در محل این اداره کل بیان کرد: طرح هادی یکی از مهم‌ترین طرح‌های این دستگاه است که در روستاهای بالای ۲۰ خانوار به منظور بهبود و بازسازی روستاها انجام می‌شود و خوزستان تنها استان دارای طرح هادی در روستاهای زیر ۲۰ خانوار است.

وی گفت: از چهارهزار روستای دارای سکنه در استان، ۲ هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند.

عمادی اظهار کرد: امسال بازنگری طرح هادی ۲۰۰ روستا در استان انجام خواهد شد و دولت نیز در اجرای این طرح حمایت‌های بسیار خوبی دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: با اقدامات عمرانی و بهسازی خوب در روستاها، مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها در حال شکل‌گیری است .

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۵۳ درصد روستاهای مورد هدف است گفت: این شاخص در استان ۸۷ درصد بوده که نشان دهنده روند بسیار خوب اجرای آن در خوزستان است.

مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی خوزستان تامین قیر رایگان از سوی دولت را از دیگر موارد حمایتی دولت برای بهسازی روستاها دانست و اضافه کرد: در سال مالی ۱۴۰۱ یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال قیررایگان در اختیار بنیاد مسکن برای بهسازی آسفالت روستاهای استان قرار گرفت که با پیگیری‌های انجام شده این رقم به ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی از انجام روکش آسفالت پنج میلیون مترمربع در روستاهای استان خبر داد.

 

۱۳ روستای خوزستان مورد هدف طرح گردشگری

عمادی یکی از مواردی که در روستاهای استان دنبال می شود را توجه به اقتصاد روستا خواند و افزود: در راستای تقویت اقتصاد روستا طرح‌های گردشگری در ۱۳ روستای خوزستان دنبال می‌شود که در ۶ روستا این طرح نهایی شده و هفت روستای دیگر امسال به این طرح افزوده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور کمک به معیشت روستاییان و تقویت اقتصاد روستاها در حال انجام است ادامه داد: برای فاز اول اجرای این طرح در هفت روستا درخواست تامین ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار داده شده است.

وی گفت: این طرح با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال انجام است و طرح گردشگری در ۶ روستای خوزستان به سرانجام رسیده است.

 

اجرای طرح منظومه روستایی، کمک به اقتصاد روستا

وی با اشاره به طرح دیگری که به اقتصاد روستا کمک می‌کند ادامه داد: طرح منظومه روستایی نیز از سوی این دستگاه برای تقویت اقتصاد روستاهای استان در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان افزود: مطالعات اجرای این طرح برای ۱۳۸ روستا در حال انجام است و شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان در این طرح پایلوت هستند.

وی گفت: در قالب این طرح نقاط قوت و ظرفیت‌های اشتغال و کسب درآمد هر روستا بررسی می‌شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی و کسب درآمد روستاییان انجام می‌شود.

عمادی اظهار کرد: این اقدام باعث ایجاد اشتغال به صورت کاملا تخصصی و کارشناسی در روستاها شده و در نهایت باعث تقویت اقتصاد روستا خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح منظومه‌های روستایی را راهی برای ایجاد اشتغال با کمترین هزینه و به صورت کاملا کارشناسی عنوان کرد.

 

صدور ۲۰۰ هزار جلد سند مالکیت در روستاهای خوزستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: در روستاها با صرف هزینه بسیار کم سنددار کردن خانه‌های روستایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این اقدام در بالا بردن امنیت و جلوگیری از هرگونه تخلف در حوزه مسکن بسیار مهم است افزود: ۲۰۰ هزار جلد سند خانه روستایی در استان صادر شده که ۲۳ هزار تعداد در شهر و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه