English

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی خبر داد:

مقاوم سازی ۵۹ هزار واحد روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی از مقاوم سازی ۵۹ هزار واحد روستایی در استان خبر داد.

مقاوم سازی ۵۹ هزار واحد روستایی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «علی عسگری» روز سه‌شنبه در نشست خبری، افزود: در پالایش متقاضیان، فرم (ج) ۲۰ هزار نفر از این متقاضیان در سامانه، سبز اعلام شد که در نهایت ۱۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت زمین شناخته شدند.

وی بیان کرد: در ۲۰ شهر استان مرکزی، ۶۰ هکتار زمین برای اقدام ملی مسکن اختصاص یافته و اکنون پنج هزار متقاضی به طرح متصل شده و وارد مراحل اجرایی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: این بنیاد در جمع‌بندی اقدام ملی مسکن جزو ۱۰ استان برتر در شهرهای زیر صد هزار نفر معرفی شده است.

عسگری افزود: در این استان ۸۰۰ واحد انعقاد قرارداد بانکی، سه هزار و ۲۰۰ پروانه ساختمانی، سه هزار ۱۲۲ واحد فونداسیون، ۲ هزار واحد اسکلت بندی و ۴۵۰ واحد اتمام نازکاری انجام شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به مقاوم سازی منازل روستایی گفت: مقاوم سازی منازل روستایی بعد از وقوع زلزله بهم در سال 1382 به جدیت در دستور کار این بنیاد قرار گرفت و طبق برنامه باید هرساله ۲۰۰ هزار واحد در سطح کشور مقاوم سازی شود.

«آرش طاق‌بستانی» افزود: یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد روستایی در کشور از آغاز اجرای این طرح تاکنون مقاوم سازی شده است و در استان مرکزی در ۱۰۲ هزار روستا ۵۹ هزار واحد روستایی با ۹۲ درصد مقاوم سازی شده و این استان در انعقاد قرارداد جز ۱۰ استان اول کشور است.

معاون توسعه و عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این نشست گفت: توسعه روستایی از اهداف جوامع است که بنیاد با کمک سایربخشها این مقوله را در دستور کار قرار دارد.

«مهرشاد افروز» افزود: طرح هادی، مهمترین سند توسعه کشور در دستور کار بنیاد مسکن است و در این استان، از یک هزار و ۶۶ روستا برای ۹۱۵ روستا طرح هادی تهیه شده است.

وی بیان کرد: اکنون که مهاجرت معکوس در روستاها رواج یافته، طرح‌های هادی نیاز به بازنگری دارند که اکنون در ۲۵۴ روستای استان مرکزی بازنگری طرح هادی، در ۱۳۹ روستا طرح هادی در دستورکا و در ۳۹۹ روستا این طرح در تصویب و بازنگری قرار دارد.

معاون توسعه و عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره روستاهای هدف گردشگری و بافت با ارزش نیز گفت: طرح گردشگری در روستای هزاوه مصوب و درحال اجرا است و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

افروز افزود: برای طرح گردشگری در این استان ۶ روستا مشخص و طبق برنامه ششم، انجام این طرح در این روستاها در حال اجرا است.

وی بیان کرد: بافت با ارزش از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مکمل گردشگری است که در این استان، روستاهای وفس و انجدان معرفی شده که روستای انجدان فاز اول انجام و در روستای وفس ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و آماده افتتاح است.

معاون عمرانی مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی هم گفت: ساخت مسکن در مناطق شهری با جمعیت زیر یک‌صد هزار نفر و نیز ساخت مسکن برای محرومان از وظایف بنیاد است.

محمد فتحی افزود: ساخت ابنیه، مسجد، مدرسه، ساختمان پلیس و آتشنشانی نیز در این حوزه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: ساخت ۲ هزار و ۱۸۴ واحد در کوی کوثر اراک نقش موثری در کاهش قیمت اجاره بها در اراک داشته است.

معاون عمرانی مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: در کوی کوثر اراک ساخت یک باب مسجد در مراحل پایانی است و نیز ساخت ایستگاه محلی پلیس، ۲ پارک و یک مدرسه ۱۲ کلاسه در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه