English

سردار فیضی عنوان کرد؛

۷۰ درصد از عاملان تیراندازی های غیر مجاز خوزستان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: ۷۰ درصد از افرادی که در مراسم عروسی و فاتحه خوانی و درگیری‌ها اقدام به تیراندازی کرده‌اند، بازداشت شده‌اند.

۷۰ درصد از عاملان تیراندازی های غیر مجاز خوزستان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سردار سیدمحمود میرفیضی با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مطالبه‌های مردم خوزستان مقابله با قاچاق سلاح، خرید و فروش سلاح گرم و سرد و تیراندازی‌های غیرمجاز به عنوان رسمی اشتباه در مراسم عروسی و فاتحه خوانی است و در این راستا در نیمه نخست امسال بیش از یکهزار و ۸۵۰ قبضه سلاح در استان کشف و جمع‌آوری شده است.

وی به جمع‌آوری بیش از ۵۰ هزار عدد فشنگ در این مدت اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر شناسایی و بازداشت و به دستگاه قضائی برای برخورد قانونی معرفی شدند.

سردار میرفیضی با اشاره به شناسایی ۱۶ باند فعال در زمینه قاچاق سلاح و مهمات و بازداشت اعضای آن‌ها در نیمه نخست امسال، ادامه داد: حدود ۷۰ درصد افرادی که در مراسم عروسی و فاتحه خوانی و درگیری‌ها تیراندازی کردند، شناسایی و بازداشت و به دستگاه قضائی تحویل داده شده‌اند.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: از مهرماه پارسال تا امسال و در بازه زمانی یک ساله، بیش از سه هزار و ۸۸۳ قبضه سلاح غیر مجاز جنگی و شکاری کشف و جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ در وقوع تیراندازی‌ها نقش دارد، اضافه کرد: با برپایی پویش «نه- به- تیراندازی» و با حضور بزرگان طوایف، قبایل و شیوخ عشایر و روستاییان تلاش کردیم رسم غلط تیراندازی را در استان خوزستان برچینیم.

سردار میرفیضی با بیان اینکه کارهایی برای برچیدن کامل رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی و فاتحه خوانی در دستور کار است، گفت: با کارهای انجام شده شاهد این هستیم که در مراسم فاتحه خوانی بزرگ و شیخ طایفه تیراندازی انجام نشد و نشان دهنده تأثیر کارهای انجام شده در این زمینه است.

وی اظهار کرد: بالا بردن هزینه جرم یکی دیگر کارهای در دستور کار برای افرادی است که از قانون «نه- به- تیراندازی» سرپیچی می‌کنند؛ این قانون مورد تأیید و تاکید استاندار خوزستان به عنوان رئیس شورای تأمین استان و رئیس دادگستری خوزستان و همچنین دادستان عمومی و انقلاب است و با افزایش نظارت‌ها و کارهای سلبی و آگاه سازی تلاش می‌کنیم این رسم اشتباه کاملاً برچیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه