English

وزش باد و گرد و غبار محلی در خوزستان تا پایان هفته ادامه دارد

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: وزش باد و گرد غبار موقتی و محلی در ساعاتی از بعد از ظهرها تا پایان هفته در استان ادامه دارد.

وزش باد و گرد و غبار محلی در خوزستان تا پایان هفته ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمد سبزه زاری بیان کرد: با توجه به ورود گرد و خاک عراقی در بخش‌هایی از مناطق غربی و جنوب غربی استان و وزش باد متوسط تا شدید، کاهش دید افقی تا اواخر وقت امروز در مناطق یاد شده قابل انتظار است.

وی افزود: پایان هفته همچنان وزش باد متوسط تا شدید به ویژه در مناطق غربی، جنوبی و بخش‌هایی از مرکز استان همچنین وقوع گرد و خاک محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهرها در این مناطق پیش بینی می شود.

به گفته وی در این مدت شمال خلیج فارس نیز مواج است و روند افزایش دما نیز در این ایام مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۴۷.۲ و ایذه با ۲۰ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۴۴.۶ و حداقل ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، توده گرد و غبار عراقی از صبح روز یکشنبه وارد خوزستان شد و میزان غلظت گرد و غبار در آبادان در این روز به ۱۸ برابر حد مجاز رسید.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان ادارات و سازمان های پنج شهرستان آبادان، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان و شادگان را به دلیل ورود توده گرد و غبار روز یکشنبه تعطیل اعلام کرد. 

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود توده گرد و غبار با منشا کشور عراق از روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه در مناطق غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی خوزستان در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

چهارشنبه گذشته نیز توده گرد و غبار بیشتر نقاط خوزستان را درگیر کرد که بیشترین غلظت آن در شهرستان‌های اهواز و کارون با حدود ۶ برابر حد مجاز بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه