English

کاهش دمای خوزستان تا ۶ درجه سانتیگراد

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای هوای خوزستان از فردا چهارشنبه تا شنبه هفته آینده چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

کاهش دمای خوزستان تا ۶ درجه سانتیگراد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمد سبزه زاری بیان کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی طی امروز نیز وقوع دمای ۴۹درجه و بالاتر را برای برخی مناطق خوزستان نشان می‌دهد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۵۲.۲ و ایذه با ۲۲.۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۵۱.۱ و حداقل ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شد.

وی ادامه داد: وزش باد به ویژه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان طی امروز متوسط تا شدید بوده و برخاستن گرد و غبار موقت نیز دور از انتظار نیست؛ همچنین به دلیل وزش باد شدید در کشورهای عراق و سوریه شرایط تشکیل توده گرد و غبار و نفوذ آن به خوزستان برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری وجود دارد، که سبب افت کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد.

بعدازظهر روز دوشنبه حداکثر دمای هوا در آبادان به ۵۲.۲ درجه سانتیگراد رسید و رکورد ۷۰ ساله دمای خرداد در این شهر و استان خوزستان را شکست.

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به افزایش دمای هوا در استان هشدار داده بود و استاندار بر پایه این هشدار، ادارات و نهادهای دولتی خوزستان را روز دوشنبه تعطیل اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه