English

فرحانی عنوان کرد:

بزرگترین پیروزی برای انقلاب تربیت نسلی کتاب خوان است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس فرمایشات و آرمان‌های امام که تربیت یک نسل را پیروزی انقلاب اسلامی می‌دانستند می‌گویم تربیت و فتح الفتوح انقلاب بدون کتاب و کتابخوانی ممکن نیست.

بزرگترین پیروزی برای انقلاب تربیت نسلی کتاب خوان است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی در آیین رونمایی از پوستر نخستین دوره جشنواره کتابخوانی ملی «در پناه نخل‌ها» با بیان اینکه رسالت اصلی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کتاب و کتابخوانی است اظهار کرد: بحث کتابخوانی در جوار شهدا و کتابخانه شهدا اتفاقی مبارک است و استمرا اجرای این جشنواره‌ها باعث ایجاد فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد مردم و رشد و تعالی فرهنگی است.

وی با اشاره به واقعه کربلا و تشبیه آن به تابلوی هنری بیان کرد: هنر جاودانگی کربلا فقط دفاع نبود بلکه سیدالشهدا با مدیریت فرهنگی و معنوی خود توانستند تابلوی هنری فداکاری شهدای کربلا را خلق و جاودانه کنند.

 همچنین نبی سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه بازگفتاری و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل حاضر از کارهای مهم این بنیاد است گفت: برای کاهش مشکلات نسل حاضر بهترین ایده بیان گفتمان و ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان است.

افزود: به وسیله کتاب و داستان می‌توانیم کودکان، نوجوانان و جوانان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم  و غرور ملی آنها را بالا ببریم و هدف ما بازگو کردن واقعه عظیم دفاع مقدس از طریق کتاب و رمان است که خوشبختانه در سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ اثر با موضوع خرمشهر منتشر شد و در این زمینه ۳۵ کتاب به چاپ خواهد رسید و به ۱۵ اثر جایزه اهدا خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت ساخت موزه در اهواز برای نمایش ارزش‌های  دفاع مقدس  یادآور شد: موزه یکی از روش‌های پیوند گذشته به آینده است و امید است با همت و توجه مسؤولان استانی موزه دفاع مقدس اهواز در اسرع وقت ساخته شود.

 در ادامه مراسم عباس حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: برای اجرای دستور رهبر انقلاب اسلامی که جهاد تبیین است ما به عنوان دستگاه اجرایی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی خود را موظف به برگزاری این جشنواره در خوزستان که در واقع پایتخت دفاع مقدس است می‌دانیم.

وی با اظهار این که در اجرای جشنواره تنوع رشته‌ها مدنظر بوده است افزود: همه اقشار و گروه‌های سنی مجاز به شرکت در پویش هستند و مسابقات چهارگزینه‌ای، پویش کتابخوانی از محتوای کتاب، داستان کوتاه، متن ادبی و دل‌نوشته از جمله رشته‌های متنوع در این جشنواره هستند.

 وی ادامه داد: معرفی سردار شهید علی هاشمی در نخستین جشنواره در واقع به منظور آشنایی کل کشور با دلاوری‌ها و شجاعت‌های او است.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس حتما باید به صورت ملی برگزار شود گفت: اجرای این قبیل برنامه‌ها به صورت ملی و گسترده به  این دلیل است که در حوزه دفاع مقدس باید کارهای متنوعی ایجاد شود تا نسل جدید با رویدادهای گذشته سرزمین خود آشنا شوند و تمام سعی و تلاش کنونی ما پرداختن به این مقوله با استفاده از منابع مناسب برای همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف مردم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: به مناسبت آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول شروع جشنواره از سوم و چهارم خرداد و اختتامیه آن با تجلیل از برگزیدگان در این حوزه در هفته دفاع مقدس است

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه