English

وعده حل مشکل فاضلاب اهواز تا پایان اردیبهشت

مدیر عامل شرکت آبفا اهواز گفت: اگر مشکل معارضین حل شود تا آخر اردیبهشت ماه جاری یک فاز این تصفیه خانه را به بهره‌برداری می‌رسانیم و بخشی از مشکلات فاضلاب غرب و شرق اهواز حل می‌شود.

وعده حل مشکل فاضلاب اهواز تا پایان اردیبهشت

به گزاش خبرگزاری موج خوزستان، فردوس کریمی، بیان کرد: فرآیند احداث تصفیه‌خانه فاضلابی با ظرفیت 112 هزار متر مکعب در شبانه روز در شرق اهواز از سال‌های گذشته آغاز و سال گذشته به دلایلی متوقف شد اما تکمیل آن از یک ماه گذشته با حمایت‌های مستمر استاندار خوزستان مجددا فعال شد.

وی افزود: این پروژه در مرحله نصب تجهیزات و فاز یک آن در حال انجام است اما در یک کیلومتر مانده به این طرح یعنی از حد فاصل ایستگاه پمپاژ تا تصفیه خانه معارضینی وجود دارد که اجازه فعالیت نمی‌دهند و با وساطت به دنبال رایزنی هستیم تا این مشکل را رفع کنیم که اگر مشکل معارضین حل شود تا آخر اردیبهشت ماه جاری یک فاز این تصفیه خانه را به بهره‌برداری می‌رسانیم و بخشی از مشکلات فاضلاب غرب و شرق اهواز حل می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت آب  در این شهرستان گفت: با توجه به موقعیت رودخانه کارون و مهم‌تر اینکه شبکه آب شرب اهواز یک شبکه فرسوده‌ای است، اگر بخواهیم آن فشار لازم را به شبکه اعمال کنیم توان و مقاومت لازم را ندارد و اگر بخواهیم با فشار ضعیف یا نرمال نیز کار شود، انتهای شبکه و مناطقی که از منبع آبگیری دور هستند با افت فشار روبرو می‌شوند و ساعاتی از روز را فاقد آب هستند.

کریمی افزود: به همین دلیل عملیات آبرسانی و انتقال آب را با توجه به سیاستگذاری‌هایی که انجام شده است سعی کرده‌ایم تحت فشار متوازنی در شبکه انجام دهیم.

وی ادامه داد: برای تامین بخشی از آب شرب مناطق پردیس، جنوب غرب گلستان و ملاشیه با گروه ملی فولاد وارد مذاکره شدیم و با حمایت استاندار تفاهم‌نامه‌ای جهت استفاده از تصفیه‌خانه آب این کارخانه منعقد شد و عملیات اجرایی خط انتقال آن با نصب تجهیزات پمپاژ و تکمیل فرایند تصفیه خانه در حال انجام است که در آینده‌ای نزدیک آب آن تصفیه خانه وارد شبکه می‌شود.

کریمی با اشاره به خط انتقال طرح آبرسانی غدیر بیان کرد: آب از خط انتقال غدیر به شهر اهواز جهت بهبود کیفیت آب که از تعهدات اساسی شرکت آب و فاضلاب است با همکاری سازمان آب و برق خوزستان و قرارگاه خاتم الانبیاء منتقل می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز همچنین در  خصوص خط انتقال آب علی ابن مهزیار افزود: در راستای آبدارشدن مخازن آب حصیرآباد که حدود 22 سال از احداث آن‌ها می‌گذرد جلسات متعدد کارشناسی برگزار و مطالعات دقیق توسط مشاورین و کارشناسان شرکت آبفا اهواز انجام و مقرر شد جهت تامین آب شرب و رفع افت فشار شبکه مناطق کوی رمضان، حصیرآباد تا فاز دو پاداد، سه راهی تپه، کوی ال صافی و کوی مجاهدین اسلام عملیات خط انتقالی که از طرح غدیر منشعب می‌شود با همکاری سازمان آب و برق خورستان و قرارگاه خاتم الانبیاء بزودی و پس از تایید استعلامات اداری آغاز شود و ان‌شالله اگر مشکلی پیش نیاید بعد از 40 روز به مخازن حصیرآباد متصل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه