English

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی:

کشف ۱۰۴۳‌ دستگاه تلفن همراه سرقتی از ابتدای سال در خراسان رضوی

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی بیان کرد: هر چند گوشی‌های سرقتی قابل‌استفاده در کشور نیستند و برای استفاده باید به خارج از کشور منتقل شوند، اما این‌گونه نیست که تمام گوشی‌ها به خارج از کشور قاچاق می‌شوند.

کشف ۱۰۴۳‌ دستگاه تلفن همراه سرقتی از ابتدای سال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سردار مجید شجاع؛ فرمانده مرزبانی خراسان رضوی اعلام کرد: یکی از معضلاتی که مشهدی‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، سرقت گوشی های تلفن همراه است، گوشی‌هایی که بسیاری از آن‌ها پس از سرقت کشف نمی‌شوند.

سردار شجاع افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴۳‌ دستگاه تلفن همراه سرقتی، پیش از خروج از مرز‌ها در کشور کشف شده است و بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که یکی از شگرد‌های جدید سارقان و مال‌خرها، انتقال گوشی‌ها به کشور‌های همسایه به ویژه کشور افغانستان است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: موضوعی که واکنش فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی را به همراه داشت، گوشی‌های کشف‌شده همه‌اش مربوط به گوشی‌قاپی نیست و برخی از آن‌ها را سارقان از فروشگاه‌های تلفن همراه کش‌روزنی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: این گوشی‌ها همه از مشهد سرقت نشده است و در یکی از موارد یک گوشی را روشن کردیم و با مالکش ارتباط گرفتیم، مشخص شد این گوشی از یک موبایل‌فروشی در بروجرد لرستان سرقت شده است و سارق به‌عنوان خریدار وارد فروشگاه شده که فروشنده نیز چندین گوشی روی پیشخوان گذاشته است، خریدار یکی از گوشی‌ها را زمانی که حواس فروشنده نبوده، سرقت کرده است.

سردار شجاع متذکرشد: هر چند گوشی‌های سرقتی قابل‌استفاده در کشور نیستند و برای استفاده باید به خارج از کشور منتقل شوند، اما این‌گونه نیست که تمام گوشی‌ها به خارج از کشور قاچاق می‌شوند و در حوزه کشور افغانستان تمام گوشی‌هایی که کشف می‌شود، گران‌قیمت و مدل بالا هستند که بعد از کشف تحویل مال‌باخته‌ها می‌شوند.

فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی یادآورشد: درباره چگونگی بازگرداندن گوشی‌های سرقتی به صاحبانشان نیز، گوشی‌ها را از طریق مراجع قضایی تحویل پلیس آگاهی می‌دهیم و آن‌ها براساس کد‌های ثبت‌شده در سامانه‌های پلیسی، گوشی‌ها را به مال‌باختگان برمی‌گردانند.

وی تاکید کرد: از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه و همچنین ملاقات‌های مستقیمی که با مرزبانان طالبان داشتیم، به‌ویژه کنسولگری‌مان در هرات، این نگرانی را به آن‌ها انتقال دادیم. الان طالبان از فروش گوشی‌های سرقتی جلوگیری می‌کنند، مثلا این‌گونه گوشی‌ها را از مراکز فروش جمع می‌کنند. اما هنوز سازوکار خاصی که بتوان گوشی‌ها را به کشور برگرداند، اتفاق نیفتاده است.

سردار شجاع گفت: اتفاق مهم‌تری که همیشه موجب نگرانی مالباختگان است، مسئله اطلاعات خصوصی و شخصی‌شان است که درون‌گوشی است و می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد یا به‌طور غیرمجاز انتشار یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه