English

فرماندار تایباد:

افزایش بیش از ۴۴ میلیون دلار صادرات کالا از مرز دوغارون به افغانستان

فرماندار تایباد بیان کرد: در این بازه زمانی چهار ماهه ۲۲ هزار و ۷۵۵ دستگاه کامیون وارد مرز دوغارون و ۲۱ هزار و ۶۷۱ دستگاه کامیون از این معبر مرزی خارج شده اند.

افزایش بیش از ۴۴ میلیون دلار صادرات کالا از مرز دوغارون به افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی دونده؛ فرماندار تایباد در خبری اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه، ۴۴ میلیون و ۵۰ هزار دلار کالا از طریق مرز زمینی دوغارون به افغانستان صادر شده است.

دونده ادامه داد: در این مدت تناژ کالا‌های صادر شده به وزن ۱۵۰ هزار و ۱۲۶ تن بوده است و میزان صادرات کالا از این گذرگاه در چهار ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال حدود هشت درصد افزایش وزنی و هفت درصد افزایش دلاری داشته است.

فرماندار تایباد تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی ایران به افغانستان شامل مواد غذایی، فرآورده‌های نفتی و انواع مصالح ساختمانی است و در همین مدت در حوزه ترانزیت نیز ۱۷۰ هزار و ۸۲۹ تن کالا به ارزش ۵۹۶ میلیون و ۲۹۸ هزار دلار از مبدا کشور‌های دیگر، از طریق ایران و مرز دوغارون به مقصد افغانستان ارسال شده است.

وی همچنین متذکر شد: همچنین ۲۰ هزار و ۲۷۲ تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون و ۸۲۴ هزار دلار از مبدا افغانستان، از طریق مرز دوغارون به کشور‌های دیگر ترانزیت شده است و در مرز دوغارون، ارزش ترانزیت خروجی نسبت به چهار ماهه نخست پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 دونده

فرماندار تایباد همچنین اظهار داشت: در این بازه زمانی چهار ماهه ۲۲ هزار و ۷۵۵ دستگاه کامیون وارد مرز دوغارون و ۲۱ هزار و ۶۷۱ دستگاه کامیون از این معبر مرزی خارج شده اند.

 دونده در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد: گمرک مرزی دوغارون در شهرستان تایباد در فاصله ۲۵۰ کیلومتری مشهد و ۱۲۰ کیلومتری شهر هرات افغانستان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه