English

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی:

بهره برداری از نرم‌افزار "سو" در راستای پیگیری مطالبات مردمی

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی بیان: ۲۲۰۰ در نرم‌افزار «سو» عضو فعال هستند و نرم‌افزار سو به معنای سمت و جهت و روشنایی در راستای تسریع در پیگیری مطالبات مردمی با ۱۶ محور کلیدی در استان طراحی و راه‌اندازی شده است.

بهره برداری از نرم‌افزار "سو" در راستای پیگیری مطالبات مردمی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی رضایی؛ دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: نرم‌افزار "سو" در راستای تسریع در پیگیری مطالبات مردمی با ۱۶ محور کلیدی در استان طراحی و راه‌اندازی شده است.

رضایی افزود: مهمترین وظیفه ستاد همانطور که از نام آن مشخص است ستادی بوده و در حوزه اجرایی نقشی ندارد و ستاد در راستای ترویج و اشاعه معروفات و حذف منکرات نظارت دارد و اگر جایی احساس شود این مهم انجام نشده با مدیر دستگاه مربوطه مکاتبه و پیگیر پاسخگویی شده است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی ادامه داد: اولین نفرات و گروه‌هایی که در مطالبه گری مورد توجه هستند، مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند، زیرا مدیران افرادی هستند که تمایل دارند حوزه وظایف خود را پیگیری کنند و استفاده از ظرفیت ستاد در پاسخگویی مطالبات مردمی نقش موثری دارد.

وی متذکر شد: در حوزه مطالبه گری صرفا مطالبه مورد توجه نیست بلکه این امر همراه با طرح و پیشنهاد و ارائه آن به مدیران و مهلت ارسال پاسخ است و تلاش ستاد این است که حوزه گسترده نظارت مردمی را با مدیران همراه کند تا آنجایی که به دلیل کمبود ظرفیت‌های اداری مطالبات مردمی به درستی انجام نمی‌شود، این امر به درستی و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

رضایی تاکید کرد: ۲۲۰۰ در نرم‌افزار «سو» عضو فعال هستند و نرم‌افزار سو به معنای سمت و جهت و روشنایی در راستای تسریع در پیگیری مطالبات مردمی با ۱۶ محور کلیدی در استان طراحی و راه‌اندازی شده است و راه‌اندازی این سامانه باهدف تسریع در روند مطالبه‌گری مردمی باعث شده میزان رضایتمندی در میان اقشار جامعه افزایش و تخلفات و آسیب‌ها کاهش یابد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: باتوجه ‌به اینکه رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور طی چند مرحله از نحوه فعالیت این سامانه بازدید کرده‌ و روش پیگیری از این طریق را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تخلفات دستگاه‌های حاکمیتی و غیرحاکمیتی مؤثر دانسته است، ازاین‌رو مصوب شده تا پایان شهریورماه این سامانه در سراسر کشور اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در سامانه سو، بدنه نظارت مردمی پای‌کار هستند به این صورت که مردم تخلفات در تمامی حوزه‌ها را بر اساس شواهد در این سامانه ثبت کرده و کاربران تخصصی در ستاد بلافاصله آن را رصد و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع می‌دهند و پیگیری برای پاسخ مطالبه را در کوتاهترین زمان در دستور کار قرار می‌دهند.

رضایی ادامه داد: در این سامانه علاوه بر اینکه مطالبه‌گر تمامی مراحل پیگیری را مشاهده می‌کند برای ادارات نیز یک صفحه اختصاصی باز شده و در آن صفحه به مسئول زمان مشخصی برای پاسخگویی داده می‌شود. تذکرات و پیگیری‌ها از طریق این سامانه تا مرحله نهایی ادامه دارد و هیچ مطالبه‌ای بدون پاسخ رها نمی‌شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی ابراز داشت: به‌ منظور کاهش آسیب‌ها باید آموزش‌های عمومی در سطح جامعه افزایش یابد، هر چقدر مردم نسبت به مطالبه‌گری آگاهی بیشتری داشته باشند دستگاه‌های اجرایی برای انجام امورات محوله خود را مسئول‌تر می‌دانند.

وی یادآور شد: مردم، ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و دستگاه‌های اداری در استان ۳ ضلع اصلی در جریان این فرایند در سامانه «سو» هستند تا مطالبات مردم دراسرع‌ وقت و به بهترین نحو پاسخ داده شود و در این سامانه هر مطالبه‌ای که از دستگاه‌ها می‌شود و تمامی روند پاسخگویی، برای گزارش‌دهنده و مدیر دستگاه مربوطه قابل رویت است.

رضایی اذعان داشت: نتیجه پس از اعلام از طرف مرجع اداری مربوطه، مورد راستی‌آزمایی از گزارش‌دهنده قرار می‌گیرد و امیدبخشی در جامعه و ایجاد انسجام اجتماعی در راستای نهادینه‌کردن رفتارسازی بین مردم و کنترل آن از اهداف مهم در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است. رفتاری که در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در تمام حوزه‌های اجتماعی تأثیرگذار است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی اشاره کرد: ازآنجاکه پاسخگویی به مطالبات مردمی یکی از اولویت‌های این ستاد است، تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها امری ضروری تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سند چشم‌اندازی که در افق ۱۴۰۴ برای ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دیده شده است، گفته شده ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نهادی راهبردی، پژوهش‌محور، برخوردار از تعالی سازمانی و مرجع سیاست‌گذاری، ایجاد هماهنگی، حفظ یکپارچگی و نظارت بر دستگاه‌ها و گروه‌های مرجع در احیاء و اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

رضایی اضافه کرد: البته به‌ گونه‌ای که انجام این فریضه در سطح ملی و در میان آحاد جامعه تبدیل به ارزش و رفتار اجتماعی شده، همچنین آمران به معروف و ناهیان از منکر از حمایت همه‌جانبه و منزلت و جایگاه خاصی برخوردار گشته و نهادهای حکومتی نمونه بارز و پیش رو در احیاء و اجرای این دو فریضه مقدس هستند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی ادامه داد: ستاد در این تاریخ که رتبه ۲۵ کشور را داشت در ۳ ماه اول موفق شد با عملکرد مناسب جزو ۵ ردیف اول شود و در پایان سال ۱۴۰۱ با اجرای درست و سریع برنامه‌های ابلاغی ستاد کشور، ستاد استان رتبه اول کشوری را کسب کند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی عنوان کرد: اکنون ۱۲۰ دستگاه اجرایی در استان فعالیت دارند که ۱۲ دستگاه آن نظارتی هستند. از این تعداد ۹۰ دستگاه پاسخگوی مطالبات مردمی هستند که از طرف ستاد مکاتبه و در جلسات مستمر پیگیری می‌شود.

رضایی در خاتمه تصریح کرد: برنامه‌های ابلاغی ستاد پس از تایید ریاست ستاد، استاندار و نهادهای حمایتی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و هر فصل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و  ۴۵۰۰ نفر در طلایه‌داران حکم دارند و در حوزه تذکر لسانی و جمع‌آوری مطالبات مردمی در نرم افزار «سو» فعال هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه