English

سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مأموریت تابستانه بیش از ۶ هزار پرستار در خراسان رضوی

سرپرست اداره پرستاری علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کلانشهر مشهد با توجه به وجود بارگاه منور رضوی در زمان سفرهای تابستانی با حجم بسیار بالای زائران ایرانی و غیرایرانی مواجه بوده که هر ساله خادمان حوزه سلامت در خدمت آنان هستند.

مأموریت تابستانه بیش از ۶ هزار پرستار در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد صادقی؛ سرپرست اداره پرستار ی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اطلاع داد: در ایام اجرای مأموریت تابستانه، بیش از ۶ هزار پرستار در بیمارستان‌های حوزه تحت پوشش این دانشگاه خدمات‌رسانی می‌کنند.

صادقی ادامه داد: مشهد دومین کلان‌شهر کشور بوده و با توجه به وجود بارگاه منور رضوی همه ساله در تمامی ایام سال به‌ویژه در زمان سفرهای تابستانی با حجم بسیار بالای زائران ایرانی و غیرایرانی مواجه بوده و در این ایام تک‌تک خادمان حوزه سلامت از جمله کادر زحمتکش پرستاری به شکلی ویژه در خدمت مهمانان و همچنین همسایگان امام هشتم (ع) خواهند بود.

سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: در بازه زمانی ۲۵ خرداد ماه تا ۳۱ شهریور ماه که طرح تابستانه سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود بیش از ۶ هزار پرستار بیمارستان‌های شهرهای حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توان مضاعف و با تمامی امکانات و تجهیزات در خدمت مردم هستند که نیمی از آنان در مراکز درمانی شهر مشهد به بیماران خدمات‌رسانی می‌نمایند.

وی افزود: با توجه به همزمانی دهه امامت و ولایت (فاصله زمانی اعیاد سعید قربان تا غدیرخم)، ماه‌های محرم و صفر و روزهای خاص تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) به خصوص در روزهای پایانی ماه صفر با ایام سفرهای تابستانه برنامه‌ریزی ویژه‌تری برای روزها و ایام خاص فصل تابستان امسال خواهیم داشت.

صادقی ابراز داشت: در زمان اجرای مأموریت تابستانه حضور مستمر تمامی پرستاران بیمارستان‌ها را با وجود کسری نیروی انسانی در حوزه پرستاری در بخش‌های اورژانس، داخلی، عفونی، جراحی، icu، nicu، ccu، اتاق عمل و غیره خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که احتیاطات مسافرت را رعایت کنند و ضمن توجه به تغذیه مناسب و عدم مصرف وعده‌های غذایی در مکان‌های غیرقابل اطمینان، به رانندگی ایمن در طول سفر و همچنین اسکان در محل مناسب و استاندارد توجه داشته باشند تا دچار حادثه، مصدومیت و مسمومیت نشوند.

صادقی اضافه کرد: تأکید دیگرمان به افراد دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای بوده و از این گروه هم می‌خواهیم که بیش از افراد سالم جامعه نسبت به توصیه‌های بیان شده به‌خصوص تغذیه مناسب توجه داشته باشند و از به همراه داشتن داروهای موردنیاز به میزان کافی هم غافل نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه