English

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی:

سرعت تولید خطر در سطح کشور به شدت رو به افزایش است

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی بیان کرد: فاکتورهای ریسک بلایا تغییر کرده و حوادث متنوع انسان‌ساخت ما را تهدید می‌کند و شرایط ما خاص است و ۳۵۰ رودخانه و مسیل‌های زیاد و سیل‌خیز نشان می‌دهد باید بیش از پیش فعال باشیم.

سرعت تولید خطر در سطح کشور به شدت رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن نجات؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: فاکتورهای ریسک بلایا تغییر کرده و حوادث متنوع انسان‌ساخت ما را تهدید می‌کند.

نجات این سخنان در آیین تقدیر از فعالان دوام ثامن عنوان کرد و افزود: فرصت حضور گروه دوام ثامن در مناطق و محلات یک ظرفیت بی‌بدیل برای مجموعه بحران استان است. یکی از ۱۰ گام موثر حوزه بحران، برقراری ارتباط متقابل بین مدیریت بحران و همبستگی اجتماعی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: باید در زمینه تبیین مدلی در راستای استفاده و تقویت ظرفیت‌های اجتماعی، مشارکت اجتماعی، نظم و زیرساخت‌های مختلف در راستای برنامه توسعه‌ای دولت گام برداشته شود. بیانیه گام دوم انقلاب، ‌مسابقه در خدمت‌رسانی به مردم است.

وی متذکر شد: امروز بر ظرفیت‌های جامعه‌محورانه بحران متمرکز هستیم و چند ماه گذشته که برنامه تحول حوزه بحران استان را ترسیم کردیم، آنچه به عنوان کلیدواژه مدنظر قرار گرفت، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ساماندهی این ظرفیت‌ها بود که امروز شهرداری این موضوع را رقم زده است.

نجات اذعان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که چند سال گذشته بین مدیریت بحران شهرداری، استانداری و هلال احمر منعقد شد، ظرفیت‌های مردمی محلات مورد تاکید قرار گرفت و امروز بیش از ۱۰ هزار سرتیم آموزش‌دیده در شهر مشهد وجود دارد و دوام ثامن بازوان ما در حوزه بحران در شرایط سخت هستند و حضور این گروه در مناطق مختلف مشهد اتفاق مبارکی بوده و تحلیل مناسب و تدبیر عالمانه‌ای در حوزه بحران است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: سرعت تولید خطر در سطح کشور به شدت رو به افزایش است و شرایط اقلیم نیز کاملا تغییر کرده و سازمان ملل متحد نوع مخاطرات را برای ما دچار تغییر نشان داده است. شرایط اقلیمی کاملا با ۱۰ سال گذشته متفاوت شده است.

وی ادامه داد: دمای هوا در حال افزایش بوده و شرایط زمین به گونه‌ای است که امکان سکونت را در چند سال آینده برای ما سخت می‌کند و تنش آبی در مشهد و ظرفیت کمتر از ۱۱ درصد سد دوستی نگران‌کننده است، بنابراین باید بیش از پیش آماده باشیم.

نجات یادآور شد: شهر هوشمند ایمن، شهری است که آموزش همگانی را در اولویت قرار دهد و توانمندسازی نیروها را سازمان‌دهی کند و تقویت ساختار بحران در شهر مشهد خواسته ماست و مدیریت بحران شهری باید دچار تحول شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در ادامه سخنان اضافه کرد: استان خراسان رضوی استان حساسی است و ۹۰ گسل فعال و ۲۱ گسل حساس‌تر نشان می‌دهد که ما باید آماده باشیم.

نجات خاطرنشان کرد: فاکتورهای ریسک بلایا طبیعی تغییر کرده و حوادث متنوع انسان‌ساخت ما را تهدید می‌کند و شرایط ما خاص است و ۳۵۰ رودخانه و مسیل‌های زیاد و سیل‌خیز نشان می‌دهد باید بیش از پیش فعال باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه