English

حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی:

افزایش پرونده‌های وارده یکی از مشکلات دستگاه قضا است

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه بیان کرد: ساختار قانونی و تشکیلاتی قوه قضائیه به گونه ای است که پرونده سازی صورت می‌گیرد که این رویه در گذشته تا حدی اصلاح شده اما کافی نبوده است.

افزایش پرونده‌های وارده یکی از مشکلات دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در سخنانی عنوان کرد: یکی از مشکلات دستگاه قضا افزایش پرونده‌های وارده به این دستگاه است و ساختار قانونی و تشکیلاتی قوه قضائیه به گونه ای است که پرونده سازی صورت می‌گیرد که این رویه در گذشته تا حدی اصلاح شده اما کافی نبوده است.

حجت الاسلام قدرتی این سخنان را در جلسه شورای اداری شهرستان سبزوار اظهار کرد و افزود: بعد از دستور رئیس قوه قضائیه مبنی برتهیه لایحه ای برای قضایی زدایی ، معاونت حقوقی در دو ماه گذشته با کمک معاونت برنامه‌ریزی و مرکز فناوری قوه قضائیه و بعضی بخش‌ها جلسات متعدد برگزار کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه ادامه داد: تا با توجه به شرایط قانون و مقررات شرعی برخی عناوین مجرمانه کاهش یابد و از آن به عنوان تخلف یاد شود و بتوان از طریق اداری با تخلف برخورد کرد و یا عناوین حقوقی را با راه حل غیر قضایی حل و فصل کرد.

وی همنچنین تصریح کرد: پژوهشگاه قوه قضائیه که طرح به آنها واگذار شده است در حال جمع بندی این موضوع است که در راس آن کارگروه علمی و معاونت حقوقی قرار داردکه در نهایت به لایحه تبدیل شود و اگر مورد موافقت رئیس قوه قضائیه قرار گیرد مسیر قانونی خود را طی می‌کند و به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و کارگروه‌های مربوطه ارسال می‌شود .

حجت الاسلام قدرتی در خاتمه خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم ظرف یک سال آینده مرحله نخست این طرح تهیه و به نتیجه برسد که می‌تواند بخش عمده ای از مشکلات قوه قضائیه و مردم را حل و فصل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر