English

مهدی یعقوبی:

راه اندازی بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی دفن پسماند کشور در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد عنوان کرد: مهمترین اهداف این پروژه مدیریت شیرابه در سایت دفن پسماند و بسترسازی برای تولید بیوگاز و ایجاد نیروگاه بیوگاز سوز به منظور تأمین انرژی از فعل و انفعالات شیمیایی ناشی از زباله‌های دفن شده است.

راه اندازی بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی دفن پسماند کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهردار مشهد اعلام کرد: فاز نخست بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی دفن پسماند کشور در این کلانشهر راه‌اندازی شده است و این پروژه الگویی موفق از همکاری‌های علمی و تجربی داخلی و بین المللی در زمینه پیاده سازی الزامات زیست محیطی در دفن پسماندها است.

مهدی یعقوبی همچنین در ادامه اظهار کرد: عملیات احداث بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی دفن پسماند کشور در سال ۱۳۹۸ و پس از انجام مطالعات تخصصی و علمی و با همکاری صاحب نظران داخل کشور و مؤسسه جایکا (آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن) در فضایی به وسعت ۲۹ هکتار و در سه فاز آغاز شد؛ تا با بهره گیری از به روز ترین روش‌های دفن پسماند در دنیا بتوانیم اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از نشت شیرابه‌های پسماند به منابع آبی زیرزمینی و دیگر اثرات سو این موضوع را مدیریت کنیم.

یعقوبی معاون خدمات شهری شهردار مشهد در ادامه افزود: اقدامات بسیار مؤثر مدیریت شهری در سال‌های اخیر در زمینه توسعه خدمات زیست محیطی باعث شده تا شهر مشهد به عنوان مرکز آموزشی و تحقیقاتی مورد تأیید جایکا در منطقه غرب آسیا معرفی شود و احداث اولین و بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی پسماند کشور در مشهد، نمونه و الگوی موفقی از این همکاریهای علمی و بین المللی است.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که روزانه حدود دو هزار تن پسماند در شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود که حدود ۷۰ درصد آن از مواد آلی تشکیل شده است، ادامه داد: در صورت دفن غیر اصولی، شیرابه‌های ناشی از آن می‌تواند در آینده با آلوده کردن منابع آبی و خاکی، مشکلات زیست محیطی به همراه داشته باشد.

یعقوبی معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: احداث این لندفیل با توجه به استفاده از لایه‌های ژئوممبران، ژئوتکستایل و سیستم جمع‌آوری و باز چرخانی شیرابه‌های ناشی از دفن پسماند می‌تواند در حفظ محیط زیست اثرات بسیار مهم و مثبتی داشته باشد.

یعقوبی در خاتمه خاطر نشان کرد: از مهمترین اهداف این پروژه می‌توان به مدیریت شیرابه در سایت دفن پسماند و بسترسازی برای تولید بیوگاز و ایجاد نیروگاه بیوگاز سوز به منظور تأمین انرژی از فعل و انفعالات شیمیایی ناشی از زباله‌های دفن شده اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر