English

بیژن ملائکه:

راه اندازی نخستین داروخانه مدل کشور در مشهد

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با ایجاد داروخانه مدل، می‌توان آموزش‌هایی را که در داروخانه‌ها انجام می‌شود، به صورت کارگاه آموزشی و فیلد آموزشی با کیفیت مناسب ارائه کرد.

راه اندازی نخستین داروخانه مدل کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، بیژن ملائکه رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: این دانشکده برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی و راه‌اندازی داروخانه مدل با هدف ارائه خدمات آموزشی در این حوزه کرده است.

بیژن ملائکه گفت: با ایجاد داروخانه مدل در مشهد ، می‌توان آموزش‌هایی را که در داروخانه‌ها انجام می‌شود، به صورت کارگاه آموزشی و فیلد آموزشی با کیفیت مناسب ارائه کرد.

وی، با اشاره به موفقیت ۱۰۰ درصدی دانشجویان دانشکده داروسازی مشهد در آموزش جامع داروسازی افزود: آموزش جامع داروسازی یک آموزش صلاحیت حرفه ای است که جایگزین آموزش علوم پایه است و تاکنون ۲ دوره آن برگزار شده و دانشکده داروسازی مشهد در این آموزش در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: علاوه بر حوزه پژوهشی در حوزه آموزش نیز اتفاقات مطلوبی در این مرکز علمی رخ داده است و با حمایت حوزه معاونت آموزشی دانشگاه ۲ کلاس به تخته هوشمند و وب کم مجهز شده تا همکاران محتوای آموزشی را فراهم کرده و در سایت آموزشی دانشکده بارگذاری کنند.

ملائکه افزود: اساتید، محتواهای آموزشی را در قالب اسلاید صداگذاری شده، وبینار یا فیلمبرداری از کلاس و یا تلفیقی از این سه مورد را در سایت دانشکده بارگذاری می کنند که در روزهای اولیه شروع پاندمی کرونا این امکانات فراهم نبود، اما بعد از تجهیز امکانات و برگزاری کلاسهای آموزشی برای توانمندسازی اساتید، مشکلات حوزه آموزش مجازی به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اینک امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای آموزش مجازی در این دانشکده آماده شده است، ادامه داد: در حال حاضر استادان این دانشکده به اندازه کافی آمادگی دارند تا کلاس های مجازی را به صورت کامل برگزار کنند.

ملائکه در خاتمه اظهار کرد: پاندمی کووید ۱۹ باعث شد تا پزشکان ما توانایی خود را در درمان و تولید فراورده های دارویی نشان داده و به نحوی از قابلیت های موجود و خلاقیت خود بهره بگیرند که بحث آموزش تحت تاثیر قرار نگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر