English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

۲ نکته درباره جدیدترین اعتراف بایدن در مورد ایران

«"جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا به تازگی در موضع‌گیری اذعان کرده، اگر کمک آمریکا به رژیم اشغالگر قدس نبود، عملیات وعده صادق ایران به یک رویداد به‌شدت ویرانگر برای اسرائیل تبدیل می‌شد.»

 2 نکته درباره جدیدترین اعتراف بایدن در مورد ایران
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا به‌تازگی در موضع‌گیری، یک اعتراف قابل‌توجه را با محوریت اذعان به قدرت قابل ملاحظه ایران و البته ضعف رژیم اشغالگر قدس در برابر کشورمان، مطرح کرده است. در این راستا، بایدن گفته که اگر کمک های آمریکا و سامانه‌های پدافندی این کشور به رژیم اسرائیل نبود، عملیات ایران در قالب حمله گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی به رویدادی "ویرانگر" تبدیل می‌شد.

وی در این موضع‌گیری خود به صورت ضمنی کارآیی سامانه‌های پدافندی رژیم اشغالگر قدس را نیز در برابر ایران زیر سوال برده است. این موضع‌گیری در شرایطی انجام می‌شود که در بحبوحه اجرای عملیات وعده صادق و روزهای پس از آن (عملیاتی که به تلافی‌جویی از اقدام تروریستی اشغالگران اسرائیلی در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق انجام شد)، جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای غربی-عبری، با استفاده از هر ابزاری سعی داشتند آن را رویدادی بی‌اهمیت نشان دهند. با این حال، هر چه زمان به جلو حرکت کرده، هم صهیونیست‌ها و هم مقام‌های غربی و به‌طور خاص آمریکایی‌ها، اعترافات جدیدتر و جالب‌تری درباره عملیات وعده صادق و اثرات مخرب آن بر رژیم صهیونیستی می‌کنند.

در این راستا، باید توجه داشت که موضع‌گیری اخیر رئیس‌جمهور آمریکا حداقل حامل 2 نکته مهم و محوری است.

اولا، این موضع‌گیری به نوبه خود اعترافی صریح به قدرت قالب توجه نظامی و راهبردی ایران است. رژیم اشغالگر قدس سال‌ها مدعی این نکته بوده که بازیگر و قدرت اصلی نظامی و اطلاعاتی منطقه خاورمیانه است و هیچ کنشگر رقیبی را پیش‌روی خود نمی‌بیند. این در حالی است که ایران با عملیات وعده صادق خود نشان داد این قبیل ادعاها صرفا توهمات مقام‌های ارشد صهیونیست و متحدان غربی آنهاست.

در این چارچوب، رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت اذعان و اعتراف می‌کند که اگر کمک‌های آمریکا و البته 9 کشور دیگر نبود، رژیم صهیونیستی با خسارات به مراتب گسترده‌تری در قیاس با آنچه در جریان عملیات وعده صادق با آن‌ها روبه‌رو شد، مواجه می‌شد. مسئله‌ای که در نوع خود جای تأمل دارد.

دوم اینکه در قالب موضع‌گیری اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، ناکارآمدی سامانه‌های به اصطلاح پیشرفته اسرائیلی در برابر توان نظامی ایران نیز مورد اشاره قرار گرفته است. این مسئله در شرایطی رخ می‌دهد که مقام‌های ارشد نظامی ایرانی تاکید کرده بودند ایران در جریان عملیات وعده صادق، از تسلیحات چندان مدرنِ خود هم استفاده نکرده است.

در عین حال، باید توجه داشته باشیم که در روزهای پس از عملیات وعده صادقِ ایران، خبرهای مختلفی دال بر برچیده شدن برخی سامانه‌های پدافندی آمریکا در اراضی اشغالی نیز به گوش رسید و دلیل اصلی این مسئله ناتوانی آن‌ها در مقابله با موشک‌های پیشرفته ایرانی ذکر شد. از این منظر، یک پیام پنهان موضع‌گیری اخیر بایدن نیز این بود که نادانسته های رژیم اشغالگر قدس و آمریکا درباره قدرت نظامی کشورمان زیاد است و همین مسئله به ایران دست برتر را داده تا شوک‌های قابل‌توجهی را به طرف‌های مخالف و دشمن با خود وارد کند.

البته  آنچه بایدن گفت در نوع خود اثبات کرد  تا چه اندازه شانتاژهای تبلیغاتی و رسانه‌ای قدرت‌های غربی و صهیونیست درباره ایران، بی‌پایه و اساس است و نمی‌توان صدای واقعیت را از آن‌ها شنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه