English

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

اسرائیل باید از حکم دادگاه لاهه درباره رفح پیروی کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری تاکید دارد که رژیم صهیونیستی ملزم به خودداری از حمله به شهر رفح شده و از آن می‌خواهد از تحویل کمک‌های انسانی به مردم فلسطین جلوگیری نکند.

اسرائیل باید از حکم دادگاه لاهه درباره رفح پیروی کند
به گزارش خبرگزاری موج

، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، امروز(شنبه) در واکنش به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) درباره منع رژیم صهیونیستی از حمله به رفح گفت که باید از این حکم پیروی شود.

روز گذشته (جمعه) دیوان بین‌المللی دادگستری به رژیم صهیونیستی دستور داد فورا حملات خود به رفح را متوقف کند، جلوی کمک‌های بشردوستانه را نگیرد و به مقامات سازمان ملل برای بررسی جنایات، اجازه ورود به غزه را بدهد.

این عملیات، رسما، از سوی رژیم صهیونیستی علیه گروه حماس انجام می‌شود اما جان غیرنظامیان زیادی را که به این شهر پناه آورده‌اند، در خطر قرار داده است.

خبرگزاری آلمانی دپ‌آ در این باره گزارش داد قضات این دادگاه گفته‌اند وضعیت انسانی در رفح در حال حاضر، «فاجعه‌بار» است و اقدامات بیشتری برای جلوگیری از آسیب رساندن بیشتر به جمعیت غیرنظامیان لازم است.

بورل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: ما به این دستور (که به اسراییل داده شده است) توجه داریم. احکام دیوان بین‌المللی دادگستری برای اعضا الزام‌آور است و باید تماما و به طور موثر اجرا شوند.

بورل همچنین در پیام خود بر این بخش از حکم دادگاه لاهه تاکید کرده بود که رژیم صهیونیستی باید «گذرگاه رفح را برای کمک‌های انسانی باز نگه دارد.»

رژیم صهیونیستی روز جمعه، در واکنش به حکم این دادگاه پافشاری کرد که اقدامات آن در رفح بخشی از «جنگی دفاعی و عادلانه» در پی حمله حماس علیه رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر و طی عملیات «طوفان الاقصی» است.

حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه با هدف «نابودی حماس» بیش از هفت ماه است که ادامه دارد و بیشتر قربانیان آن غیرنظامیان بوده‌اند.

بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم غزه بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند. همچنین ۸۵ درصد از جمعیت آن در شرایطی آواره شده‌اند که این شهر در محاصره انسانی قرار دارد و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است.

تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رسیدن به توافق آتش‌بس میان طرفین ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه