English

اتحادیه اروپا:

حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای رژیم صهیونیستی الزام‌آور است

«یانز لونارچیچ» کمیسیونر مدیریت بحران اروپا تصریح کرد که احکام دیوان بین‌الملل دادگستری الزام‌آور است و رژیم صهیونیستی باید حکم این دادگاه را درباره توقف عملیات نظامی در رفح اجرا کند.

حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای رژیم صهیونیستی الزام‌آور است
به گزارش خبرگزاری موج

، لنارچیچ جمعه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای توقف عملیات نظامی در رفح و بازگشایی گذرگاه رفح به‌منظور ورود کمک‌های بشردوستانه و خدمات اساسی مطلع شدم.

این مقام اتحادیه اروپا تاکید کرد: احکام دیوان بین‌المللی دادگستری الزام‌آور است و طرف‌ها باید از آنها تبعیت کنند. انتظار دارم  حکم دادگاه فوری به‌طور کامل اجرا شود.

قاضی «نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه گفت که آفریقای جنوبی از دادگاه درباره اتخاذ تدابیر اضافی با توجه به عملیات‌های نظامی در رفح درخواست کرده است.

وی افزود: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیاتی در رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی این شهر منجر شود و اسرائیل باید فورا حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هر گونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

هفته گذشته، آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری که در لاهه مستقر است و همچنین به‌عنوان «دادگاه جهانی» شناخته می‌شود، خواست دستور توقف تهاجم (رژیم) اسرائیل به غزه و به ویژه رفح را صادر کند. این کشور تاکید کرد که لازم است بقای مردم فلسطین تضمین شود.

از سوی دیگر، دادستان ارشد دیوان بین‌المللی دادگستری درخواستی برای صدور حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و چند مقام ارشد این رژیم ارائه کرد.

کریم‌خان در بیانیه‌ای که پس از بیش از هفت ماه جنگ در غزه صادر شد، گفت: دلایل منطقی نشان می‌دهد نتانیاهو و دیگر مقام‌های ارشد اسرائیل به جنایت علیه بشریت متهم هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه