English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۲ چالش بزرگ صهیونیست‌ها در ماجراجویی جدید علیه ایران

«رژیم اشغالگر قدس در هرگونه ماجراجویی تازه علیه ایران، با موانعِ به مراتب جدی تر و گسترده تری مواجه است که نمی تواند نسبت به آن ها بی تفاوت باشد. اگرهم بخواهد در این رابطه بی ملاحظه باشد، راهی جز پرداخت صورت حساب های سنگین را پیش روی خود نخواهد دید.»

2 چالش بزرگ صهیونیست‌ها در ماجراجویی جدید علیه ایران
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

،  تنها اندکی پس از اجرای عملیات "وعده صادق" و سرازیر شدن سیلی از موشک و پهپادهای ایرانی به سمت اراضی اشغالی، مقام های ارشد اسرائیلی به این نکته اشاره کردند که رژیم اشغالگر قدس درصدد پاسخگویی به اقدام بی‌سابقه ایران علیه اراضی اشغالی هستند.

اگرچه که اقدام ایران در حمله به اراضی اشغالی، در واقع واکنشی به اقدام تروریستی رژیم اشغالگر قدس در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق بود و در این رابطه، رژیم صهیونیستی در مقام متجاوز تنبیه شده و حقی برای پاسخگویی ندارند، با این حال، آسیب ها و خسارات عملیات وعده صادق برای اسرائیل به قدری زیاد بوده که این رژیم را در یک بن‌بست تمام عیار قرار داده است.

این بن بست تا بدانجا عمیق است که برخی منابع خبری و آگاه در روزهای گذشته اعلام کرده اند که دولت آمریکا از ایران درخواست کرده تا اسرائیل برای اعاده حیثیت خودش هم که شده، نقطه ای دورافتاده در خاک ایران را هدف قرار دهد. درخواستی که با واکنش شدید مقام های کشورمان رو به رو شده و تهران تاکید کرده که هرگونه تعرض به خاک ایران، با پاسخ و واکنش شدیدی همراه خواهد شد. با این همه، جنجال ها و تنش ها در اراضی اشغالی با محوریت ارائه پاسخ از سوی رژیم اشغالگر قدس به عملیات وعده صادق به ویژه از سوی تندروهای صهیونیست افزایش یافته است.

در این چهارچوب، صهیونیست ها به طور خاص با 2 چالش عمده و محوری در هرگونه ماجراجویی تازه علیه ایران رو به رو هستند.

اولا، مقام های ارشد سیاسی و نظامی کشورمان در مدت اخیر به صراحت اعلام کرده اند که در پاسخ به ماجراجویی احتمالی و جدید اشغالگران صهیونیست علیه کشورمان، ذره ای درنگ نخواهند کرد. در حقیقت، صهیونیست ها همچون مرتبه قبل این فرصت را نخواهند داشت که چندین روز را صرف آماده سازی خود کنند و یا متحدان غربی و منطقه‌ایشان را برای دفاع از خود بسیج کنند.

از این این رو، ایران با فاصله بسیار کمی، پاسخی شدیدتر و البته گسترده تر در قیاس با آنچه در عملیات وعده صادق مشاهده کردیم را به رژیم اشغالگر قدس خواهد داد. در این رابطه، جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز تایید کرده که ایران حتما به هرگونه اقدام تازه اسرائیل علیه این کشور پاسخ خواهد داد و البته که مقابله با اقدام جدیدِ ایران نیز برای اسرائیل به شدت دشوار خواهد بود. اشاره این گزارش ها به استفاده ایران از تسلیحات مدرن و پیشرفته‌ای است که رهگیریشان توسط رژیم اشغالگر قدس و یا متحدان غربی آن به شدت دشوار است و البته که می توانند هزینه های راهبردی را به اسرائیل تحمیل کنند.

از این رو، رژیم صهیونیستی و به طور خاص دولت نتانیاهو در یک بن‌بست راهبردی قرار گرفته‌اند و به شدت نسبت به هرگونه واکنش احتمالی آتی ایران نگرانی دارند.  

دوم اینکه باید توجه داشته باشیم که یکی از اعیاد مهم یهودیان یعنی "عید پسح" نزدیک است. رویدادی که جامعه یهودیان به آن اقبال فراوان دارد و اگر رژیم اشغالگر قدس بخواهد علیه ایران دست به اقدامی بزند، این مساله بدون تردید با واکنش شدید ایران مواجه خواهد شد و در یکی از مهمترین اعیاد یهودیان، سناریوهای کابوس‌واری را بری آن ها نوید می دهد. معادله ای که به طور خاص از منظر نوعِ برخورد افکار عکومی، چالش‌های جدی و اساس را برای رژیم اشغالگر قدس ایجاد می کند و سطح فشارها علیه نتانیاهو و تندورهای متحد وی در قدرت را به نحو بی سابقه ای افزایش خواهد داد.

افرادی که بر اساس نظرسنجی های مختلف در اراضی اشغالی، عاملان اصلی بحران های جاری در فلسطین اشغالی هستند و وضعیت پرتنش کنونی در اراضی اشغالی را نیز به دستاویزی برای تداوم بقای خود در قدرت تبدیل کرده‌اند. معادلاتی که همه و همه، هرگونه ماجراجویی تازه صهیونیست ها علیه ایران را به یک کابوس بزرگ برای رژیم اشغالگر قدس تبدیل کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه