English

گروه هفت متعهد به حفظ امنیت اسرائیل است

گروه هفت با انتشار بیانیه‌ای حملات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه اهدافی در خاک فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

گروه هفت متعهد به حفظ امنیت اسرائیل است
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از رویترز، کشورهای عضو گروه هفت در بیانیه ای حملات تنبیهی ایران به اهدافی در سرزمین های اشغالی را محکوم و بر تعهد خود در قبال امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

کشورهای عضو گروه هفت روز یکشنبه در واکنش به حمله گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه اهدافی مشخص در خاک فلسطین اشغالی اعلام کردند: از ایران و نیروهای نیابتی آن می‌خواهیم تا حملات خود را متوقف کنند.

در این بیانیه ادعا شده که گروه هفت به اقدامات خود برای تثبیت وضعیت و جلوگیری از تشدید تنش ها در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

گروه هفت در ادامه ادعاهایش آورد که ایران در حال ایجاد خطر تشدید تنش غیرقابل کنترل در منطقه است.

سران گروه ۷ که تاکنون در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه اقدامی صورت نداده، مدعی شدند این گروه به کار برای آتش بس فوری و پایدار در غزه ادامه می دهد.

گروه هفت درحالی حمله تنبیهی بامداد روز شنبه به اراضی اشغالی را محکوم کرد، که از محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به سفارت ایران در سوریه خودداری کرد.

وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد که حملات دیشب بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل صورت گرفته و پاسخی به حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران است. بر اساس ماده ۵۱ منشور در صورتی که یک عضو سازمان ملل مورد تجاوز مسلحانه قرار گیرد، دفاع آن کشور از خود حقی مشروع و طبیعی است.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل تا ساعاتی دیگر درباره عملیات ضد صهیونیستی دیشب ایران نشست برگزار کند. پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان هم شورای امنیت نشست برگزار کرد اما با وجود محکومیت این اقدام از سوی بیشتر اعضا، شورای امنیت به علت مانع تراشی آمریکا، انگلیس و فرانسه؛ نتوانست بیانیه ای در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه