English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

دروغ بزرگ آمریکا در مورد حمله به کنسولگری ایران در دمشق

«آمریکایی ها به تازگی در نشست اخیر شورای امنیت مدعی شده اند که کشورشان هیچ اطلاعاتی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران نداشته و در این اقدام هیچکاره بوده است. ادعایی که باید به دیده تردید به آن نگریست.»

دروغ بزرگ آمریکا در مورد حمله به کنسولگری ایران در دمشق
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از حادثه تروریستی حمله جنگنده های اف ۳۵ رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری کشورمان در دمشق و به شهادت رسیدن سردار "محمد رضا زاهدی" و تنی چند از دیگر فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در این رویداد نمی گذرد.

واقعه ای که همچنان جریان های سیاسی و رسانه‌ای منطقه ای و بین المللی، به نحو گسترده ای به آن می پردازند و تحلیل و تفسیرهای مختلفی را در مورد ریشه ها، ابعاد و پیامد های آن مطرح می کنند. با این همه، به تازگی شاهد بودیم که نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیشنهاد روسیه و با محوریت حمله صهیوست‌ها به کنسولگری کشورمان در دمشق برگزار شد.

رویدادی که در نوع خود، حامل نکات معناداری بود. به عنوان مثال، کشورهای غربی از محکوم کردن آنچه اخیرا در دمشق اتفاق افتاد، خودداری کردند و جالب اینکه به این مساله اشاره داشتند که ایران باید نیروهای نیابتی خود را در منطقه کنترل کند و از آنچه به ادعای آن ایجاد بی ثباتی در منطقه خوانده می شود، خودداری کند. این در حالی است که اساسا این دولت ها از محکوم کردن اصل ماجرا که همان حمله به یک مرکز دیپلماتیک کشورمان بود خودداری کردند.

با این حال، جالب تر اینکه در جریان برگزاری نشست اخیر شورای امینت سازمان ملل متحد، نماینده آمریکا در موضع گیری مدعی شد که کشورش از ماجرای حمله به کنسولگری ایران خبر نداشته و در رابطه با آن هیچکاره بوده است. ادعایی که به نظر می رسد کاملا خلاف واقع است. حداقل واقعثت های میدانی به هیچ عنوان از این ادعا حمایت نمی کنند. آمریکا از همان زمان به ثمر نشستن عملیات طوافان الاقصی و متعاقبا آغاز جنگ غزه، به نحو گسترده ای به مدیریت صحنه پرداخته و بسیاری به این مساله اشاره داشته اند که مهندسی جنگ غزه، نه با اسرائیل بلکه با دولت آمریکا است.

آمریکایی ها در این مدت همه نوع کمکی از جمله کمک های اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی را برای صهیونیست‌ها فراهم کرده اند و این نکته برای همگام روشن است که اساسا رژیم اشغالگر قدس حتی یک روز بدون حمایت آمریکایی ها دوام نمی آورد. حال در این شرایط که دولت آمریکا از چنین نفوذی بر صهیونیست ها برخوردار است، بسیار عجیب به نظر می رسد که این کشور مدعی می شود که از قبل، در مورد حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق اطلاعاتی نداشته است. چطور می شود که این کشور از مدت ها قبل بنا بر ادعای خود نسبت به وقوع یک حمله تروریستی در خاک روسیه هشدار داده و از آن با خبر بوده اما بیخ گوشش، متحد راهبردی آن اقدامی انجام داده و واشینگتن از قبل، از آن اطلاعی پیدا نکرده است.

به نظر می رسد این موضع گیری آمریکایی ها در جریان نشست اخیر شورای امنیت، بیش از آنکه مبتنی بر واقعیت‌های میدانی باشد، صرفا به دنبال دور کردن نیروهای آمریکایی و منافع این کشور در سطح منطقه، از آتش خشم ایران و انتقام جویی احتمالی این کشور بوده است. والا به ادعای اخیر آن ها نه به چشم واقعیت، بلکه بایستی به چشم یک شوخی مضحک نگریست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه