English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

چرا قطعنامه آتش‌بس فوری در جنگ غزه ضربه‌ای مهلک به اسرائیل است؟

«رژیم اشغالگر قدس در وضعیت کنونی بیش از هر زمان دیگری مسوول اصلی کشتار و خونریزی ها در نوار غزه است و هم دولت ها و هم افکار عمومی بین المللی به نحو گسترده ای علیه آن بسیج شده اند.»

چرا قطعنامه آتش‌بس فوری در جنگ غزه ضربه‌ای مهلک به اسرائیل است؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، شورای امنیت سازمان ملل متحد به تازگی و برای نخستین بار پس از آغاز جنگ غزه، قطعنامه ای را تصویب کرد که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است. این قطعنامه با رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید و موجب خشم مقام های ارشد رژیم اشغالگر قدس شد. تنها اندکی پس از صدور قطعنامه مذکور، سیلی از تحلیل و تفسیرها با محوریت آن ارائه شده و می شود. جنبش حماس از این قطعنامه استقبال کرده است.

قطعنامه ای که برقراری آتش‌بس در ماه رمضان در چهارچوب جنگ غزه را به مثابه مقدمه ای برای استقرار آتش‌بس دائمی ارزیابی می کند. با این همه، حداقل به 3 دلیل عمده و محوری، قطعنامه اخیر شورای امنیت در رابطه با برقراری آتش بس در قالب جنگ غزه را بایستی یک پیروزی بزرگ برای ملت و مقاومت فلسطین ارزیابی کنیم.

اولا، این قطعنامه نشان داد که حتی آمریکا به عنوان اصلی ترین شریک و متحد رژیم اشغالگر قدس در جریان جنگ افروزی اش در جنگ غزه نیز به این درک راهبردی رسیده که نتانیاهو و طیف افراط گرایان متحدش، برای خود می جنگند و در این مسیر، هیچ توجهی به منافع رزیم اشغالگر قدس ندارند. از این رو، دولت آمریکا عملا در حال دادنِ این پالس به طرف اسرائیلی است که قصد ندارد در بازی طراحی شده از سوی آن بازی کند و بیش از این آبروی خود را محیط بین المللی ببرد.

پیش از این نیز اخبار مختلفی دال بر اینکه مقام های ارشد فرانسوی هم حمله احتمالی اسرائیل به شهر رفح را یک جنایت جنگی توصیف کرده اند، منتشر شده بود. موضوعی که نشان می دهد حتی متحدان بین المللی رژیم‌صهیونیستی نیز، دیگر در کنار آن قرار ندارند و این رژیم منزوی تر از هر ززمان دیگری شده است.

دوم اینکه از زمان تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت در رابطه با برقراری آتش‌بس در غزه، هزینه های جنگ از هر نظر برای صهیونیست ها چند برابر شده است. در این چهارچوب، رژیم اشغالگر قدس در وضعیت کنونی بیش از هر زمان دیگری مسوول اصلی کشتار و خونریزی ها در نوار غزه است و هم دولت ها و هم افکار عمومی بین‌المللی به نحو گسترده ای علیه آن بسیج شده اند.

مساله ای که صهیونیست ها از ابتدای جنگ غزه تاکنون، با انواع و اقسام اقدامات دیپلماتیک و تبلیغاتی، سعی در وارونه جلوه دادن آن داشته اند. با این حال، در شرایط کنونی، در یک بن‌بست تمام عیار قرار گرفته اند.

و سوم اینکه پس از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت در رابطه با ضرورت برقراری آتش بس در جنگ غزه، بایستی انتظار اوج گیری و انفجار شکاف ها و اختلافات در اراضی اشغالی را داشته باشیم. از این رو، انتظار می‌رود که در ادامه، بر شدت و گستره اعتراضات درعمق اراضی اشغالی از سوی ساکنان فلسطین اشغالی علیه رژیم اسرائیل افزوده شود و فشار بیشتری به دولت نتانیاهو جهت پایان دادن به جنگ غزه وارد شود.

در عین حال، شخصیت ها و طیف های سیاسی مختلف در اراضی اشغالی نیز در مورد جنگ دچار تفرقه و شکاف بیشتر خواهند شد. مساله ای که در نهایت می تواند زمینه را برای پایان جنگ غزه و کسب پیروزی بزرگ برای ملت و مقاومت فلسطین فراهم کند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه