English

آمریکا از پاناما خواست مانع استفاده کشتی‌های ایرانی از پرچم این کشور شود

نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران گفت ایالات متحده از پاناما خواسته است تا مانع از استفاده کشتی‌های ایرانی تحت تحریم واشنگتن از پرچم این کشور شود.

آمریکا از پاناما خواست مانع استفاده کشتی‌های ایرانی از پرچم این کشور شود
به گزارش خبرگزاری موج

، «آبرام پیلی» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن‌ از پاناما خواسته است تا کشتی‌های ایرانی که توسط ایالات متحده تحریم شده‌اند را از استفاده از پرچم این کشور منع کند.

او با تکیه بر ادعاهای واهی آمریکا علیه ایران گفت که «هدف از این درخواست جلوگیری از استفاده از کشتی‌ها برای اقدامات غیرقانونی، مانند حمایت از گروه‌های شناسایی شده توسط واشنگتن به عنوان سازمان‌های تروریستی ایران با فروش نفت است».

مقامات دریایی پاناما در ژانویه ۲۰۲۳ اعلام کردند که پرچم خود را از ۱۳۶ کشتی مرتبط با شرکت نفت دولتی ایران در چهار سال گذشته پس گرفته‌اند.  

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، در حال حاضر، بیش از ۸۰۰۰ کشتی با پرچم پاناما دریانوردی می‌کنند. از این‌رو، پاناما بزرگترین ناوگان کشتی‌های ثبت شده در جهان را دارد.

این کشور در واقع بزرگترین ارائه دهنده به اصطلاح «پرچم‌های آسودگی» در جهان است که به مالکان کشتی‌ها اجازه می‌دهد در ازای دریافت هزینه و رهایی از نظارت، کشتی‌های خود را در کشوری ثبت کنند که هیچ ارتباطی با آن ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه