English

قانون‌گذار آمریکایی:

ایران جایگاهی در سیاست‌ بازدارندگی آمریکا ندارند

رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با ادعای نقش داشتن ایران در حملات نیروهای مقاومت منطقه علیه مواضع و نظامیان آمریکایی، گفت که دولت بایدن سیاستی برای بازدارندگی در قبال ایران ندارد.

ایران جایگاهی در سیاست‌ بازدارندگی آمریکا ندارند
به گزارش خبرگزاری موج

، در پی حمله آمریکا علیه نیروهای مقاومت در عراق و سوریه که در پاسخ به حملات نیروهای مقاومت منطقه علیه مواضع و نظامیان آمریکایی به دلیل حمایت‌های واشنگتن از جنایت‌های جنگی رژیم‌صهیونیستی در غزه انجام شده است، «مایک ترنر» رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران گفت که دولت بایدن در اهداف و خواسته‌های خود در رابطه با حملات اخیر در خاورمیانه سردرگم است.

حملات اخیر آمریکا در پاسخ به حملات گروه‌های مقاومت عراق علیه یک پایگاه نظامی آمریکا در اردن انجام شد که به کشته شدن سه تن از نظامیان آمریکا و مجروح شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

پایگاه خبری هیل گزارش داد که ترنر گفت: این یک مشکل است‌. آن‌ها(دولت آمریکا) مدام می‌گویند می‌خواهند تلافی کنند و بعد می‌گویند موضوع بازدارندگی است و بعد می‌گویند برای کاهش توانمندی‌ها است. این‌ها اهداف و خواسته‌های متفاوتی هستند و آن‌ها کاری در راستای هیچ کدامشان نمی‌کنند. ما می‌دانیم که موضوع فقط ایران است. این‌ها همه امتیازاتی است که ایران داده.

ترنر با این ادعا علیه نقش ایران در منطقه گفت: دولت هیچ سیاستی در قبال ایران و چگونگی کاهش توانمدی‌هایشان، کاهش این حملات و کاهش فعالیت‌های شرارت‌بار آن‌ها در خاورمیانه ندارد.

ترنر همچنین با ادعای وابسته بودن نیروهای مقاومت منطقه به ایران گفت که دولت بایدن هیچ "هدفی" در قبال ایران ندارد و زمانی که به شبه‌نظامیان حمله می‌شود، هیچ بهایی نمی‌پردازد.

او افزود: دولت باید دو کار انجام دهد؛ یکی این که برنامه‌ای جدی در رابطه با ایران و مقابله با ایران در این منطقه داشته باشد و دیگری این که توانمندی‌ آن‌ها را به منظور متوقف شدن این حملات کاهش دهد. ما نمی‌توانیم همیشه نقش دفاعی داشته باشیم.

این قانون‌گذار آمریکایی همچنین گفت: سامانه‌های ما برای حفاظت از نظامیان‌مان و کشتی‌های‌مان نمی‌توانند با موفقیت ۱۰۰ درصدی به این حملات پاسخ دهند.

غرب مدعی حمایت نظامی و مالی ایران از نیروهای مقاومت منطقه و کنترل اقدامات آن‌ها است. این در حالی است که ایران بارها این ادعا را رد کرده و اقدامات نیروهای مقاومت منطقه را صلاحدید خود آن‌ها و تصمیماتی مستقل تلقی کرده است.

دستگاه دیپلماسی ایران نیز در موضعی رسمی اعلام کرد که «گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند و جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه از توسعه درگیری در منطقه استقبال نمی‌کند، در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.»

روزنامه بیزینس استاندارد نیز گزارش داد که «لیندزی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز در باره حملات اخیر آمریکا گفت که دولت بایدن اخطاری یک هفته‌ای به سوریه و عراق داده بود و با این وجود، حمله به صدها هدف نیز اهمیتی ندارد.

گراهام با تکرار ادعای مرتبط بودن اقدامات گروه‌های مقاومت با ایران خطاب به دولت بایدن گفت: اگر هدف بازدارندگی در قبال ایران است، شکست بسیار بدی خورده‌اید، اگر هدف حفاظت از نظامیان آمریکایی است، به هدفتان نرسیده‌اید.

این سناتور آمریکایی با گفتن این که ایران از آمریکا نمی‌ترسد، مدعی شد که ایران از "دونالد ترامپ" رییس جمهور پیشین آمریکا می‌ترسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه