English

پاکستان در واکنش به دخالت آمریکا:

برای ساخت خط لوله گاز در خاک خود نیازی به مشورت با کشور ثالث نداریم

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به موضع آمریکا درباره پروژه مشترک گازی اسلام آباد با جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که برای ساخت خط لوله گاز در خاک خود نیازی به مشورت با کشور ثالث نداریم.

برای ساخت خط لوله گاز در خاک خود نیازی به مشورت با کشور ثالث نداریم
به گزارش خبرگزاری موج

، ممتاز زهرا امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد اظهار کرد: کابینه پاکستان تصمیم گرفت که کار ساخت ۸۰ کیلومتر خط لوله پاکستان-ایران را آغاز کند و این طرح در خاک ما ساخته می‌شود.

وی تاکید کرد ‌که ساخت خط لوله در خاک پاکستان نشان از تعهد ما به پروژه مشترک گازی با ایران است لذا اسلام‌آباد معتقد است که این فاز در خاک ما انجام خواهد شد و نیازی به مشورت با کشور ثالث نداریم.

وزارت نفت پاکستان اوایل ماه جاری با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران را موجب تقویت امنیت انرژی اسلام آباد دانست و اعلام کرد که کمیته انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۱ کیلومتری از «بندر گوادر» تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهاردهم اسفند در نشست خبری هفتگی خود در خصوص مشارکت گازی ایران و پاکستان تصریح کرد: به دنبال پیگیری‌های مقامات ایران و مذاکرات مستمر هیات‌های انرژی دو کشور، طرف پاکستانی متعهد شد فاز اول این پروژه را به طول ۸۰ کیلیومتر اجرایی کند. اجرای این پروژه در کمیته انرژی دولت پاکستان هم به تصویب رسید.

ناصر کنعانی افزود: ایران در سال ۲۰۱۴ عملیات خودش را شروع کرده بود. طرف پاکستانی در شهریور ۱۳۹۸ درخواستی داشت این پروژه تا ۲۰۲۴ میلادی تمدید شود. در سطح وزیر نفت کشور ما و وزیر انرژی پاکستان گفت‌وگوهایی انجام شد. تصمیم طرف پاکستانی در چارچوب این مذاکرات بود.

 

انگلیس به صدای مردم خود که خواستار آتش‌بس در غزه هستند گوش دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از اظهارات امروز خود به سخنان مداخله جویانه وزیر امور خارجه انگلیس خطاب به دولت جدید پاکستان مبنی بر توجه به حقوق شهروندی و اصلاحات اساسی در کشور واکنش نشان داد.

وی خطاب به دیوید کامرون گفت: انگلیس یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است و اگر ارائه دستورالعمل برای امور داخلی دیگر کشورها را مناسب می‌دهند بهتر است به صدای مردم خود درباره غزه توجه کند.

ممتاز زهرا افزود: دولت بریتانیا اول بهتر است به صدای مردم خود که خواستار آتش‌بس در غزه هستند گوش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه