English

انتقال دو سرکرده داعشی دستگیر شده در خارج از عراق به بغداد

دو سرکرده گروه تروریستی داعش پس از سال‌ها تعقیب در خارج از عراق، دستگیر و به این کشور منتقل شدند.

انتقال دو سرکرده داعشی دستگیر شده در خارج از عراق به بغداد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از پایگاه خبری «بغداد الیوم»، سازمان اطلاعات ملی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای نظامی و امنیتی توانستند با موفقیت دو تن از خطرناک‌ترین سرکردگان گروه تروریستی داعش را طی عملیاتی در خارج از مرزهای این کشور دستگیر کند.

این سازمان امنیتی عراق بدون اشاره به کشوری که این افراد در ان دستگیر شدن ، افزود: ۲ عضو دستگیر شده، در فجیع‌ترین جنایات تروریستی در عراق دست داشتند و پس از سال‌ها تعقیب آنها در خارج از کشور دستگیر و به بغداد منتقل شدند.

در این بیانیه آمده است که عضو اول «عصام عبدعلی سعیدان» با نام مستعار «ابوزید» است و مسئولیت فعالیت‌های رسانه‌ای «داعش» در شهر فلوجه پس از سال ۲۰۱۴ را بر عهده داشت.

عضو دوم دستگیر شده، «بشیر عبدعلی سعیدان» با نام مستعار «ابواحمد اتصالات» است و مسئولیت تمامی عملیات تروریستی داعش در فلوجه پس از سال ۲۰۱۴ و مسئولیت امنیت و رمزگذاری ارتباطات داعش را بر عهده داشته است.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه