English

سرکرده اصلی داعش در جنوب سوریه به هلاک رسید

ارتش سوریه به همراه نیروهای محلی، در یک عملیات چند ساعته، محل اختفای سرکرده اصلی داعش در جنوب سوریه را محاصره کردند و موفق شدند وی و دو سرکرده دیگر از این گروه تروریستی را از پای درآورند.

سرکرده اصلی داعش در جنوب سوریه به هلاک رسید
به گزارش خبرگزاری موج

، "اسامة شحادة العزیزی" ملقب به «والی حوران» در گروه تروریستی داعش به همراه دو نفر دیگر از سرکرده‌های این گروه، بامداد امروز در استان درعا واقع در جنوب سوریه کشته شدند.

والی حوران، لقب فرمانده اصلی داعش در جنوب سوریه است که فرماندهی عناصر این گروه تروریستی را در استانهای درعا و سویداء بر عهده دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای محلی وابسته به سرویس «امنیت نظامی» به همراه نیروهای امنیتی ارتش سوریه، به صورت مشترک این عملیات را انجام دادند.

در این عملیات، چهار نفر دیگر از عناصر داعش نیز کشته شدند. نیروهای مشترک در این عملیات، به منزلی که سرکرده اصلی داعش در شمال شهرک «نوی» در شمال غرب درعا مخفی شده بود، حمله کرده و وی را از پای درآوردند.

این درگیری چند ساعت به طول انجامید و یکی از تروریستهای داعش که مجهز به کمربند انفجاری بود نیز خود را منفجر کرد.

کارشناسان و تحلیلگران از شهریور ماه گذشته تأکید دارند که آمریکا برای اقدامات مشکوک خود و احیای مجدد تروریستهای داعش، به دنبال اجرای توطئه جدیدی در سوریه و منطقه است؛ آمریکاییها توطئه خود را در قالب «مبارزه با داعش» اجرایی می‌کنند.

در این میان برخی از ناظران بر این باورند که همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، بار دیگر هسته‌های داعش در جنوب سوریه و مرز فلسطین اشغالی فعال شده‌اند که بیش از پیش، نشانگر هماهنگی آمریکا و اسرائیل با داعش و حمایت از این گروه است.

مبارزه با داعش بهانه‌ای بود که آمریکا از سال 2014 اشغالگری گسترده خود را از خلال آن در سوریه آغاز کرد.  داعش صرفا یک پوشش برای اشغالگری آمریکا در سوریه بوده و آمریکایی‌ها تنها کاری که در سوریه نکرده‌اند مبارزه با داعش بوده است.

 پروژه جدید ایالات متحده برای به کارگیری و سازماندهی گروه‌های تروریستی جدید جهت سیطره بر منطقه مرزی عراق و سوریه نیز ثابت می‌کند که تروریسم یک ابزار آمریکایی برای پیشبرد اهداف خود در این کشورهاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه