English

سازمان ملل:

رژیم صهیونیستی سندی درباره اتهامات علیه آنروا ارائه نداده است

سخنگوی سازمان ملل متحد با تاکید بر لزوم حمایت از «آنروا» برای کمک رسانی به مردم غزه اعلام داشت که رژیم صهیونیستی سند مکتوبی درباره اتهامات خود علیه این آژانس ارائه نداده است.

رژیم صهیونیستی سندی درباره اتهامات علیه آنروا ارائه نداده است
به گزارش خبرگزاری موج

، درحالی که آمریکا و تعداد زیادی از کشورهای متحد آن با حمایت از اتهامات واهی رژیم صهیونیستی علیه «آنروا» (آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی) این نهاد را تحریم و بودجه مالی آن را قطع کرده‌اند، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که اسرائیل هنوز اسناد مکتوبی درباره اتهامات خود علیه تعدادی از کارکنان آنروا ارائه نداده است.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد، تل‌آویو پرونده اتهامات خود علیه آنروا را هنوز به شکل رسمی ارائه نداده است.

وی افزود، طرح اتهامات علیه آنروا و تحریم آن در شرایطی صورت گرفته که مردم در نوار غزه باید زنده بمانند و ما به حمایت مستمر از آنروا در این زمینه نیاز داریم. آنروا پیش از این لیستی از نام کارکنان خود را در اختیار تل‌آویو قرار داده بود و هیچ نگرانی درباره فعالیت‌های آنها وجود نداشت.

درحالی که سازمان آنروا از ابتدای جنگ غزه تاکنون همانند دیگر نهادهای بین‌المللی نتوانسته عملکرد قابل قبولی در کمک به مردم غزه در سایه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی و محاصره سنگین علیه این منطقه ارائه دهد، طی روزهای گذشته اخباری در رسانه‌های غربی و صهیونیستی دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه تعدادی از کارکنان آنروا در جریان عملیات مقاومت فلسطین تحت عنوان «طوفان الاقصی» در 7 اکتبر 2023 مشارکت داشته‌اند.

در شرایطی که هیچ مدرک و شاهدی که تایید کننده این ادعا باشد وجود ندارد، کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس و ایتالیا و چند کشور دیگر که از حامیان جنایات اشغالگران صهیونیست در غزه محسوب می‌شوند در بیانیه مشترکی اعلام کردند که کمک‌های سالانه خود به آنروا را قطع می‌کنند. نکته قابل توجه اینجاست که این اقدام آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی، به فاصله کوتاهی از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه این رژیم به دلیل جنایات آن در غزه صورت گرفته است و همین مسئله این فرضیه را به وجود می‌آورد که اسرائیل با اتهام‌زنی علیه آنروا قصد دارد بر شکست حقوقی و دیپلماتیک خود در ماجرای شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم نزد دیوان بین‌المللی لاهه سرپوش بگذارد.

ناظران معتقدند نمی‌توان این اقدام آمریکا و غرب که آنروا را از بیش از 80 درصد بودجه خود محروم می‌کند، از جنگ ویرانگری که علیه بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی یعنی نوار غزه به راه افتاده جدا کرد. به این معنا که تصمیم کشورهای مذکور در چارچوب تقویت اقدامات جنگی اسرائیل و تشدید محاصره علیه فلسطینیان است؛ زیرا کمک‌های وارد شده به غزه در جریان این جنگ ویرانگر توسط آنروا توزیع می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه