English

خبرگزاری موج بررسی کرد:

پشت‌پرده ۲ جنایت تکان‌دهنده صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین

«اینطور به نظر می‌رسد که دو جنایت اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین، بیش از پیش مشروعیتِ اقدام حقوقی علیه صهیونیست‌ها به‌دلیل نسل‌کشی و جنایت در نوار غزه را مخصوصا از منظر بین‌المللی تقویت کرده است.»

پشت‌پرده 2 جنایت تکان‌دهنده صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری موج، نهاد حقوق بشری موسوم به "دیده‌بان اروپا-مدیترانه" در گزارشی که اخیرا منتشر شده به این نکته اشاره کرده که بیش از 100 هزار فلسطینیِ ساکن نوار غزه در نتیجه حمله رژیم اشغالگر قدس به این منطقه، کشته، مجروح یا مفقود شده‌اند. این تعداد معادل یک درصد از کل جمعیت نوار غزه است.

در عین حال، این نهاد به این مسئله اشاره کرده که از هر 10 فلسطینی ساکن نوار غزه در وضعیت کنونی، 9 نفر با بحران گرسنگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و  بیش از 90 درصد مردم نوار غزه نیز آواره شده‌اند. آمارهایی از این دست، تنها بخش کوچکی از فاجعه جاری در نوار غزه را نشان می‌دهند.

با این همه، به‌تازگی دو پرده جدید از جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین افشا شده که در نوع خود حامل پیام‌های معناداری است.

در این راستا، در روزهای اخیر ویدئویی از حمله نیروهای ویژه اسرائیلی با لباس مبدل پزشک و کادر درمان و همچنین استفاده از لباس زنانه به یک بیمارستان در شهر جنین فلسطین منتشر شده است. نیروهای صهیونیست در قالب حمله مذکور ضمن ایجاد وحشت در بیمارستان ابن‌سینایِ جنین، 3 جوان فلسطینی را نیز به شهادت رساندند.

نکته قابل تامل اینکه این تروریست‌ها تنها اندکی پس از اقدام جنایتکارانه خود، با "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی صهیونیست‌ها عکس یادگاری گرفته و نوعی ژست غرور و افتخار از خود به نمایش گذاشتند.

در رویدادی دیگر، به‌تازگی گزارش‌هایی از پیدا شدن اجساد چند ده نفر از شهروندان فلسطینی در حالی که دست‌های آن‌ها بسته و چشم‌هایشان پوشیده شده بود، در شمال نوار غزه منتشر شده است. واقعه‌ای که حاکی از اعدام میدانی مردم غیرنظامی نوار غزه توسط نظامیان صهیونیست است.

البته پیش از این رویداد نیز گزارش‌های گوناگونی درباره پیدا شدن گورهای دسته‌جمعی مردم فلسطین در بخش‌های مختلف نوار غزه، منتشر و مطرح شده بود.

انتشار اخبار مرتبط با دو رویداد یادشده، بازتاب‌های گسترده‌ای در عرصه بین‌المللی داشته و به نظر می‌رسد دست‌کم حامل 3 نکته و پیام محوری است؛

اول اینکه این رویدادها به‌خوبی نشان می‌دهند  تا چه اندازه شکایت اخیر دولت آفریقای جنوبی از رژیم اشغالگر قدس به دیوان بین‌المللی دادگستری به‌دلیل جنایت نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه، بنیان‌های متقن و درستی دارد. جهان اکنون با رژیمی سروکار دارد که در قرن بیست‌ویکم، غیرنظامیان را اعدامِ دسته‌جمعی می‌کند و نظامیان آن به بیمارستان‌ها یورش می‌برند و افراد را می‌کُشند.

اساسا به همین دلیل هم اخیرا پایگاه خبری میدل‌ایست مانیتور در گزارشی، اسرائیل را غولِ فرانکشتاینِ جهان و به مثابه موجودیتی خبیث تصویرسازی و معرفی کرده است. از این منظر، اینطور به نظر می‌رسد که دو جنایت اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین، بیش از پیش مشروعیتِ اقدام حقوقی علیه صهیونیست‌ها به‌دلیل نسل‌کشی و جنایت در نوار غزه را از منظر بین‌المللی تقویت کرده است.

دوم اینکه رژیم اشغالگر قدس سال‌ها با فریب و تبلیغات گسترده سعی داشته این‌گونه وانمود کند که در قالب حملات خود علیه فلسطین، میان نظامیان و غیرنظامیان تقاوت قائل می‌شود. این در حالی است که پیدا شدن اجساد افراد بی‌گناه با دست‌های بسته و در  گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه نشان می‌دهد  تا چه اندازه ادعاهای مذکور ریاکارانه و غیرواقعی هستند.

معادله‌ای که در فضای عدمِ‌کنترل موثر رژیم اشغالگر قدس بر روایت‌های تولیدشده در بحبوحه جنگ غزه و کنشگری فعال بازیگران مستقل در قالب معادله مذکور، هزینه‌های راهبردی را هم به رژیم صهیونیستی و هم حامیان بین‌المللی آن، مخصوصا در جهان غرب تحمیل می‌کند.

و در نهایت سوم اینکه اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه که بازتاب‌های رسانه‌ای گسترده‌ای نیز پیدا کرده‌اند، بار دیگر حقانیت مقاومت و ملت فلسطین در مواجهه با رژیم اشغالگر قدس را بیش از پیش در برابر چشم جهانیان قرار داده‌اند.

توجه داشته باشید که صهیونیست‌ها چندین دهه است با صرف پول و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی سعی داشته‌اند خود را به مثابه طرفِ حق و درست معادله تقابل با ملت فلسطین به افکار عمومی جهان معرفی کنند. با این حال، سطح بحران‌ها در وضعیت کنونی علیه اشغالگران صهیونیست به‌قدری افزایش یافته‌ که این رژیم تاکنون بارها و بارها گاف‌هایی داده و چهره حقیقی خود که همواره سعی در پنهان کردن آن داشته را به جهانیان نشان داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه