English

ادعای آمریکا در واکنش به حکم دادگاه لاهه:

حکم لاهه با دیدگاه ما درباره اسرائیل مطابقت دارد

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با رد اتهام نسل کشی علیه اسرائیل ادعا کرد: تصمیم دادگاه لاهه با دیدگاه ما مبنی بر اینکه اسرائیل حق دارد برای اطمینان از عدم تکرار 7 اکتبر اقدام انجام دهد، مطابقت دارد.

حکم لاهه با دیدگاه ما درباره اسرائیل مطابقت دارد
به گزارش خبرگزاری موج

، بر اساس گزارش برخی رسانه های خبری، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی بار دیگر به رغم حکم دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل اعلام کرد: ما همچنان معتقدیم که اتهامات نسل کشی علیه اسرائیل "بی اساس" است.

بر اساس این گزارش ها، وزارت خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: اسرائیل باید اقدامات لازم را برای کاهش آسیب به غیرنظامیان و افزایش جریان کمک ها انجام دهد. اسرائیل حق دارد برای اطمینان از عدم تکرار حملات 7 اکتبر، مطابق با قوانین بین المللی اقدام انجام دهد.

دیوان بین‌المللی دادگستری امروز حکم اولیه خود درمورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی را صادر کرد. این دیوان در حکم ویژه خود درمورد شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی در غزه و لزوم اتخاذ اقدامات فوق‌العاده نسبت به تداوم جان باختن مردم غزه ابراز نگرانی کرد.

رئیس این دادگاه بین‌المللی تاکید کرد که دادگاه نمی‌تواند درخواست رژیم اسرائیل مبنی بر نپذیرفتن شکایت آفریقای جنوبی را بپذیرد. صلاحیت صدور حکم درباره تدابیر فوق العاده درخصوص اتهام نسل‌کشی علیه اسرائیل را داریم و آفریقای جنوبی نیز حق اقامه دعوا را دارد و نمی‌توان درخواست اسرائیل درباره رد کردن آن را پذیرفت.

در این جلسه اعلام شد: اکنون اعلام نمی‌کنیم که اسرائیل تعهدات مربوط به توافق ممانعت از نسل‌کشی را نقض کرده یا خیر. ما اکنون حکمی در مورد اینکه نسل‌کشی رخ داده یا نداده صادر نمی‌کنیم بلکه درمورد امکان وقوع نسل‌کشی حکم صادر می‌کنیم.

این دادگاه همچنین اعلام کرد: عملیات نظامی در غزه منجر به کشته شدن تعدادی زیادی از مردم این باریکه و کوچ اجباری تعدادی دیگر شد. حمله اسرائیل منجر به جان باختن تقریبا ۲۵ هزار فلسطینی و مجروح شدن ۶۰هزار نفر دیگر شد. بیش از ۹۳ درصد مردم غزه توان دستیابی به غذا را ندارند. مردم فلسطین مورد حمایت معاهده ممانعت از نسل‌کشی هستند. مردم فلسطین حق دارند که از جنایت نسل‌کشی در امان باشند.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری تاکید کرد:بیانیه آژانس آنروا در مورد وخامت اوضاع انسانی در غزه را جدی گرفتیم و اوضاع این باریکه به سمت فاجعه حرکت می‌کند. اسرائیل باید اقدامات لازم برای ممانعت از جنایت‌های کشتار علیه یک مجموعه انسانی را اتخاذ کند. دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که آسیب‌های وارد شده به غیرنظامیان در غزه در حد جنایت جنگی است. اسرائیل باید عدم ارتکاب به جنایت نسل‌کشی توسط نیروهایش را تضمین و اقداماتی در راستای بهبود اوضاع انسانی در غزه اتخاذ کند.

این دادگاه همچنین اعلام کرد: تمام طرف‌های درگیر در غزه باید به قوانین‌ بین‌المللی انسانی پایبند بوده و اسرا را به شکل فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند. اسرائیل باید به کشتار و آسیب رساندن به مردم غزه پایان دهد و اقدامات لازم برای فراهم کردن نیازهای انسانی مردم غزه را فورا اتخاذ کند. اسرائیل باید تدابیر لازم برای جلوگیری از تحریک مستقیم به کشتار گروهی را اتخاذ کند. اسرائیل باید متعهد به خودداری از قتل، تعدی و تخریب علیه مردم غزه باشد.

این دادگاه همچنین اعلام کرد که گزارشات آفریقای جنوبی عاقلانه و منطقی بوده و باید بررسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه