English

نیروی دریایی پاکستان هرگز علیه یمن استفاده نخواهد شد

نیروی دریایی پاکستان گزارش‌ها در خصوص مشارکت این کشور در حمله آمریکا و انگلیس به یمن را تکذیب کرد.

نیروی دریایی پاکستان هرگز علیه یمن استفاده نخواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از «اِکسپرس تریبیون» ، نیروی دریایی پاکستان (PN) با انتشار بیانیه‌ای گزارش‌های منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر استقرار کشتی های خود در دریای عرب برای پیوستن به گروه موسوم به ضربت ۱۵۳ متعلق به ائتلاف ادعایی به سرکردگی آمریکا که صبح جمعه به ارتش ملی یمن حمله کرد را تکذیب کرد.

در بیانیه صادره از سوی نیروی دریایی پاکستان در این خصوص آمده است: برخی گزارش‌ها که استقرار کشتی‌های اسلام آباد را به اقدام آمریکا علیه حوثی ها (ارتش ملی یمن) مرتبط می کنند، کاملاً بی اساس و مبتنی بر تبلیغات هستند.

پیشتر آمریکا از تشکیل گروه ویژه ای به بهانه مقابله با حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری که صرفاً به مقصد اراضی اشغالی در حرکتند، خبر داده بود. با این حال، منابع آگاه گفتند که پاکستان دعوت ایالات متحده برای پیوستن به این گروه ویژه را رد کرده است. آنها تصریح کردند که پاکستان نه بخشی از گروه ویژه ۱۵۳ در دریای سرخ و عملیات نگهبان رفاه است و نه قصد دارد به هیچ ائتلافی که مخالف آرمان فلسطین باشد بپیوندد.

بیانیه مذکور می‌افزاید: نیروی دریایی پاکستان هرگز علیه یمن استفاده نشده است و در آینده نیز چنین نخواهد شد.

گفتنی است که سخنگوی انصار الله یمن پیشتر تاکید کرده بود که هدف عملیات دریایی ارتش ملی یمن، حمایت از مردم فلسطین در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و تلاش برای لغو محاصره غزه است نه قدرت‌نمایی یا ایجاد چالش برای هیچ طرفی.

محمد عبدالسلام در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ادامه داد: هر کسی که به دنبال گسترش درگیری است باید عواقب اقدامات خود را تحمل کند. هدف ائتلافی که آمریکا تشکیل داده، محافظت از اسرائیل و نظامی کردن دریای سرخ بدون هیچ توجیهی است و یمن را از ادامه عملیات مشروع خود در حمایت از غزه بازنخواهد داشت. آنگونه که آمریکا به خود اجازه می‌دهد تا با تشکیل ائتلاف یا از هر راه دیگری از اسرائیل حمایت کند، ملت‌های منطقه نیز برای حمایت از مردم فلسطین حق مشروع و قانونی دارند.

سخنگوی انصار الله همچنین تأکید کرد: یمن متعهد شده است که از حق فلسطینی‌ها حمایت کند و مظلومیت بزرگ غزه را فریاد بزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه