English

با رای دادگاه عالی کلرادو؛

ترامپ نمی‌تواند در رای‌گیری مقدماتی ایالت آمریکا شرکت کند

دادگاه عالی کلرادو حکم داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نمی‌تواند در رای‌گیری مقدماتی در آن ایالت آمریکا شرکت کند. این نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان قول داده که درخواست تجدیدنظر کند.

ترامپ نمی‌تواند در رای‌گیری مقدماتی ایالت آمریکا شرکت کند
به گزارش خبرگزاری موج

، این پرونده از سوی فعالان دموکرات به جریان افتاده که استدلال می‌کنند که ترامپ فاقد صلاحیت لازم برای نامزدی دوباره برای ورود به کاخ سفید است چون او در «شورش» علیه دولت ایالات متحده دست داشته و در این زمینه آنها به بخشی از اصلاحیه چهاردهم اشاره داشتند که پس از جنگ داخلی آمریکا در سال ۱۸۶۵ تصویب شد.

به گزارش راشا تودی، دموکرات‌ها از اصطلاح «شورش» برای توصیف حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره آمریکا استفاده می‌کنند، گرچه هیچکس - از جمله ترامپ - به این جرم خاص متهم نشده است.

چهار قاضی دادگاه عالی کلرادو که همگی دموکرات بودند، روز سه‌شنبه موافقت کردند که ترامپ واجد شرایط شرکت در انتخابات مقدماتی در این ایالت نیست، اما حکم خود را تا ۴ ژانویه ۲۰۲۴ در انتظار تجدیدنظر باقی نگاه می‌دارند.

به گفته استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، او در واکنش به این حکم تصمیم مذکور را «کاملا ناقص» و محصول «طرح یک گروه چپ‌گرا با حمایت مالی "جورج سوروس" برای مداخله در انتخابات به نمایندگی از جو بایدن حقه‌باز» خواند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ گفت: «رهبران حزب دموکرات نسبت به پیشروی فزاینده و مسلطی که  ترامپ در نظرسنجی‌ها دارد، در حالت پارانویا هستند. آنها اعتماد خود را به ریاست جمهوری ناموفق بایدن از دست داده‌اند و اکنون هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا رای‌دهندگان آمریکایی را از اخراج آنها از قدرت در نوامبر آینده بازدارند.»

این سخنگو افزود، کمپین ترامپ به دیوان عالی ایالات متحده شکایت خواهد کرد و «اطمینان کامل دارد که به سرعت به نفع ما حکم خواهد داد و در نهایت این دعاوی غیر آمریکایی پایان خواهد یافت.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه