English

وزیر خارجه فرانسه اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم نمود

وزیر خارجه فرانسه با زیتون‌کاران فلسطینی که توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری مورد حمله قرار گرفته بودند، دیدار نمود و تجاوزات این شهرک‌نشینان را «غیرقابل قبول» دانست.

وزیر خارجه فرانسه اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم نمود
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از رویترز، کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه که به رام‌الله رفته بود با کشاورزان فلسطینی در روستای المزرعه القبلیه دیدار کرد و در این دیدار به او گفته شد که چگونه محصول زیتون آنها توسط شهرک‌نشینان غیرقانونی صهیونیست پس از اینکه کشاورزان مجبور به ترک مزارع خود شدند، ضبط شد.

وزیر امور خارجه فرانسه در این باره گفت: چنین اقداماتی چشم انداز راه حل سیاسی را تضعیف می‌کند، تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف می‌کند و حتی می‌تواند به سمت تحولات جدید و بی ثباتی در کرانه باختری پیش رود.

وی که پس از دیدار در تل آویو با همتای اسرائیلی خود، الی کوهن به رام‌الله رفته بود با محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین نیز دیدار کرد.

کولونا در بیانیه‌ای در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کوهن، خواستار "آتش بس فوری و پایدار" در نوار غزه شده بود.

کولونا پس از رام‌الله به بیروت رفت و به خبرنگاران گفت: «ما این اقدامات را نمی‌پذیریم. فرانسه دیگر منتظر نخواهد ماند. ما از مقامات اسرائیلی خواسته‌ایم که به آن پایان دهند و اقدام ملی علیه برخی شهرک‌نشینان تندرو اسرائیلی انجام خواهیم داد.»

آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد که حملات روزانه شهرک‌نشینان صهیونیست از زمان عملیات غافلگیرانه حماس در ۷ اکتبر دو برابر شده است. در کرانه باختری، بیش از ۲۰۰ فلسطینی در سال جاری کشته شده‌اند.

اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود در حال بررسی امکان اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست در کرانه باختری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه