English

سازمان ملل:

نزدیک به ۸۵ درصد ساکنان نوار غزه آواره شده‌اند

سازمان ملل متحد اعلام داشت که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه حدود ۸۵ درصد از ساکنان آن آواره شده‌اند.

نزدیک به ۸۵ درصد ساکنان نوار غزه آواره شده‌اند
به گزارش خبرگزاری موج

، به نقل از روزنامه القدس العربی، آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: حدود ۱.۹ میلیون نفر در غزه در داخل آواره شده‌اند. ۱.۲ میلیون نفر از این آوارگان در ۱۵۶ تاسیسات وابسته به آنروا در سرتاسر نوار غزه هستند. هزاران آواره در ۱۲۴ مدرسه و بیمارستان و اماکن دیگری مثل تالارها، دفاتر و مراکز اجتماعات و بقیه نیز در نزدیکی پناهگاه‌ها سکونت دارند.

به گفته سازمان ملل به دلیل ازدحام و شرایط بد بهداشتی در پناهگاه‌های آنروا در جنوب، بیماری‌هایی مثل اسهال، التهاب ریه، التهاب پوست و التهاب کبد و بیماری‌های دیگر گسترش یافته است.

همچنین نگرانی‌هایی درباره قشر ضعیف مثل افراد معلول، زنان باردار یا زنان تازه زایمان کرده و شیرده و افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند، وجود دارد.

در اول ماه میلادی جاری ارتش رژیم صهیونیستی نقشه‌ای را از تقسیم نوار غزه به صدها منطقه کوچک صادر کرد که هدف از آن تسهیل خروج افراد به مناطق مشخصی قبل از هدف قرار دادن آنها است.

پیش از این توماس وایت، مدیر امور آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه گفت: به بیش از ۶۰۰ هزار نفر دستور داده شده که برای نجات از بمباران و حملات اسرائیل از اماکن خود کوچ کنند. رفح که تعداد ساکنان آن ۲۸۰ هزار نفر است و میزبان ۴۷۰ هزار آواره داخلی است، گنجایش دو برابر شدن تعداد آوارگان و ساکنان را ندارد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرده که موج دیگری از آوارگی در غزه در حال وقوع است و وضعیت لحظه به لحظه بدتر می‌شود.

این آژانس تاکید کرد که کل نوار غزه به یکی از خطرناک‌ترین نقاط جهان تبدیل شده و هیچ منطقه امنی وجود ندارد.

جیمز الدر، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز گفت: مناطقی که اسرائیل آنها را در غزه امن اعلام کرده نمی‌توانند نیازهای اساسی ساکنان را رفع کنند. عدم وجود آب آشامیدنی سالم و پناهگاه محیط خوبی را برای گسترش بیماری‌ها ایجاد می‌کند.

وی در گفتگو با خبرنگاران از قاهره بعد از سفر به غزه گفت: زمانی که فراهم کردن غذا، آب، دارو و پناهگاه تضمین شود منطقه امن وجود خواهد داشت. من به شخصه دیدم که چنین چیزهایی به هیچ وجه وجود ندارد. تنها توقف درگیری می‌تواند کودکان غزه را نجات دهد.

اشغالگران امروز (چهارشنبه) در ادامه عملیات نظامی در چندین محور در غزه، عملیات زمینی و هوایی خود را در خان یونس در جنوب غزه گسترش دادند. این در حالی است که مقاومت به مقابله با هجوم اشغالگران ادامه می‌دهد و در بیش از یک محور با آنها درگیر است و تلفات جانی و خساراتی را به آنها وارد می‌کند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر عملیاتی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه «غلاف غزه» با عنوان عملیات طوفان الاقصی آغاز کرد. 

به دنبال این عملیات رژیم صهیونیستی تجاوزات وحشیانه‌ای را به مناطق مسکونی در نوار غزه انجام داد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه گذشته بار دیگر از سر گرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه