English

گمانه‌زنی‌ها برای تمدید چهار روزه آتش بس غزه بالا گرفت

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جنبش حماس میانجیگران را از موافقت خود برای تمدید آتش‌بس در نوار غزه برای چهار روز دیگر مطلع کرده‌است.

گمانه‌زنی‌ها برای تمدید چهار روزه آتش بس غزه بالا گرفت
به گزارش خبرگزاری موج

​، طبق گزارش رسانه‌ها، مذاکرات در حال انجام شامل چگونگی پایان جنگ و رفع محاصره غزه است.

رسانه‌ها گزارش دادند: حماس تاکید کرده که شرایط برای بازگشت سربازان اسرائیلی کاملا متفاوت خواهد بود.

یک منبع نزدیک به حماس فاش کرد که جنبش مقاومت آماده‌است آتش‌بس غزه را برای چهار روز دیگر تمدید کند که شاهد تبادل اسرای صهیونیست با فلسطینی‌ها و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواهد بود.

این منبع به خبرگزاری فرانسه گفت: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داد که آماده‌است آتش‌بس را به مدت چهار روز تمدید کند و این جنبش می‌تواند اسرای اسرائیلی را که خود و سایر جنبش‌های مقاومت و سایر احزاب در این مدت نگه داشته‌اند، مطابق با شرایط فعلی آتش‌بس آزاد کند.»

همچنین اسامه حمدان، رهبر حماس امروز چهارشنبه گفت که تمدید آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه برای چند روز دیگر امکان پذیر است.

رهبر حماس در اظهاراتی به العربیه افزود: مذاکرات جاری در حال حاضر شامل چگونگی پایان جنگ و رفع محاصره غزه است.

حمدان با اشاره به اینکه شرایط برای آزادی اسرای نظامی کاملا متفاوت خواهد بود، خاطرنشان کرد: مذاکره بر سر پرسنل نظامی در گرو توقف جنگ است.

غازی حمد، بک عضو دیگر حماس نیز گفت: حماس با همه طرف‌ها به‌ویژه قطر و مصر برای طولانی‌تر کردن آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه همکاری می‌کند.

این رهبر جنبش حماس در اظهاراتی مطبوعاتی با بیان اینکه کشورهای غربی به ضرورت پایان دادن به جنگ اسرائیل علیه غزه متقاعد شده‌اند، خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی غرب و اسرائیل را مجبور به یافتن راه‌حل سیاسی کرد.

حمد خاطرنشان کرد که موضع حماس روشن است و آنچه می‌خواهد پایان اشغالگری اسرائیل و دستیابی به یک راه حل سیاسی است.

این عضو حماس توضیح داد: ما از ماهیت پیچیدگی‌ها آگاه هستیم و در محاسبات دقیق با همه طرف‌ها حرکت می‌کنیم.

در عین حال رادیو رژیم صهیونیستی فاش کرد: توافق جدید در حال بحث در قطر شامل آزادی همه زندانیان غزه از جمله سربازان است.

بر اساس توافق کنونی، جنبش‌های مقاومت مستقر در غزه باید کودکان و زنان اسرائیلی را آزاد کنند، نه سربازان اشغالگر اسرائیل را.

اما اشغالگران قبل از هر معامله‌ای که شامل مردان و سربازان باشد، در مقابل میانجیگران بر آزادی همه زنان و کودکان از نوار غزه اصرار دارند، این همان چیزی است که «کابینه جنگ» شب گذشته در سایه نبود هیچ توافقی برای روزهای آینده تصویب کرد.

برآوردهای صهیونیست‌ها اشاره دارد به اینکه ۳۰ اسیر از جمله زن و کودک در غزه پس از اتمام دوره ششم قرارداد تبادل اسرا در عصر امروز باقی می‌مانند.

این در حالی است که آکسیوس به نقل از یک مقام صهیونیست روز سه‌شنبه گزارش داد که اگر حماس روزانه ۱۰ اسیر را آزاد کند، اسرائیل آماده‌است آتش‌بس در غزه را به مدت ۹ روز تمدید کند.

رسانه‌های عبری به نقل از منابع گزارش دادند که «برآوردها در اسرائیل حاکی از امکان تمدید توافق حداقل برای یک یا دو روز است».

این در حالی است که دوحه میزبان جلساتی با حضور رئیس موساد اسرائیل و مدیر سیا درباره توافق آتش بس در غزه است.

سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که ویلیام برنز، رئیس سیا در رایزنی‌های دوحه درباره گسترش قرارداد تبادل اسرا که شامل مردان و سربازان نیز باشد، مشارکت دارد.

این منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفت: مذاکره کنندگان معتقدند «گروگان‌های» بیشتری از زن و کودک نزد حماس هستند و باید آتش‌بس دو روز دیگر تمدید شود.

این شبکه خبری در ادامه گزارش خود آورده، مقامات تل‌آویو، واشنگتن، دوحه و قاهره توافق کرده‌اند روی تمدید آتش‌بس برای خارج کردن اسرای بیشتر از غزه کار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه