English

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا:

جنبش حماس ادامه مدیریت نوار غزه را برعهده نخواهد داشت

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ابراز داشت: سه نکته در رابطه با آینده نوار غزه مطرح است، نخست نه به هرگونه کوچ اجباری ملت فلسطین، دوم، نه به کاهش اراضی نوار غزه یا اشغال دوباره و دائمی آن توسط اسرائیل و اینکه جنبش حماس ادامه مدیریت این باریکه را برعهده نخواهد داشت و سوم اینکه مسأله غزه نباید از سایر مسائل فلسطین جدا شود.

جنبش حماس ادامه مدیریت نوار غزه را برعهده نخواهد داشت
به گزارش خبرگزاری موج

، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا  در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» صحبت‌ها درخصوص سقوط «اخلاقی» اروپا بر سر مسأله غزه را «اتهاماتی ناعادلانه» توصیف و تاکید کرد که آنها در اتحادیه اروپا برای روابط با جهان عرب و اسلام، ارزش زیادی قائل هستند و ما در همسایگی خود به ویژه در منطقه دریای مدیترانه مشارکت داریم و ما روابط تاریخی و جغرافیایی مستحکمی داریم.

وی همچنین تصریح کرد: خطرات گسترش درگیری در غزه همچنان بسیار شدید است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توصیف آنچه در نوار غزه به عنوان "جنایت جنگی" رخ می‌دهد، اجتناب کرد و گفت: این بستگی به این دارد که دادگاه‌ها چه خواهند گفت.

بورل اظهار داشت: «ما با همکاری شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای خود، به طور دائم با تمامی طرف‌های ذی‌ربط از طریق کانال‌های مختلف ممکن  برای ممانعت از چنین پیامدهایی در ارتباط هستیم. قطعاً برای بسیاری از غیرنظامیان مرگ و رنج بیشتری وجود خواهد داشت و هیچکس نمی‌داند فراتر از آن چه اتفاقی خواهد افتاد؛ لذا این موضوع اهمیت دارد که چنین نقض‌هایی رخ ندهد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه