English

رئیس‌جمهوری آمریکا:

پس از جنگ کنترل نوارغزه با تشکیلات خودگردان باید باشد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مقاله‌ای ابراز داشت که پس از پایان جنگ غزه، کنترل این منطقه باید به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار شود.

پس از جنگ کنترل نوارغزه با تشکیلات خودگردان باید باشد
به گزارش خبرگزاری موج

، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در یادداشتی در واشنگتن‌پست نوشت: در راستای تلاش ما برای برقراری صلح، غزه و کرانه باختری باید توسط یک ساختار حکومتی واحد اداره شده و در نهایت تحت کنترل نسخه احیا شده‌ای از تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گیرند.

بایدن نوشت: نباید هیچ‌گونه کوچ اجباری فلسطینیان از غزه ، اشغال دوباره این منطقه، محاصره آن یا تصرف قلمرو (فلسطینیان) در کار باشد.

او از این یادداشت به‌عنوان فرصتی برای پاسخ‌دادن به این پرسش استفاده کرد که ایالات متحده چه تصور مطلوبی برای فردای جنگ غزه دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل، به پیشنهاد بایدن برای تحویل غزه به تشکیلات خودگردان واکنش نشان داد و گفت: فکر نمی‌کنم که تشکیلات خودگردان با شمایل کنونی خود بتواند مسئولیت اداره غزه پس از جنگ را در اختیار داشته باشد.

او پیش‌ازاین هم مدعی شده که در صورت پیروزی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، نیروهای اشغالگر باید تا مدتی طولانی کنترل نظامی را در این منطقه در دست داشته باشند.

تا سال ۲۰۰۷، مسئولیت اداره کرانه باختری و نوار غزه با تشکیلات خودگردان فلسطین بود؛ اما در این سال در پی بروز درگیری‌هایی میان این نهاد و جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، کنترل غزه به دست حماس افتاد.

بایدن همچنین در این یادداشت اعلام کرد که ایالات متحده آماده است تا شهرک‌نشینان افراطی کرانه باختری که فلسطینیان این منطقه را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، در فهرست محدودیت‌های ویزای آمریکا قرار دهد. از آغاز جنگ جدید حماس در ۷ اکتبر، خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان کرانه باختری اشغالی افزایش یافته است.

بایدن نوشت: به رهبران اسرائیل تأکید کرده‌ام که خشونت‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری باید متوقف شده و مسببان آن باید پاسخگو شوند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده است.

بر اساس آمارها و برآوردها، در جنگ غزه تاکنون بیش از ۱۲ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که اکثر آنان زن و کودک هستند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه