English

افزایش آمار تیراندازی‌های جمعی در آمریکا

تیراندازی‌های جمعی در آمریکا، کشوری که در سال‌های گذشته همواره شاهد افزایش خشونت‌های مسلحانه بوده، از ۶۰۰ مورد فراتر رفته و احتمال رسیدن آمار‌ها به بیش از ۷۰۰ مورد وجود دارد.

افزایش آمار تیراندازی‌های جمعی در آمریکا
به گزارش خبرگزاری موج

 «آرشیو خشونت مسلحانه» آمریکا نشان می‌دهد که این کشور از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون شاهد بیش از ۶۰۰ تیراندازی جمعی بوده است.

این در حالی است که تیراندازی‌های جمعی و مرگ‌ومیر‌ها در آمریکا بر اثر تیراندازی همچنان در حال افزایش است.

براساس این گزارش، تا صبح روز سه‌شنبه، ۶۰۲ تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده است.

«آرشیو خشونت مسلحانه » آمریکا تیراندازی جمعی را به‌عنوان حادثه‌ای توصیف می‌کند که در آن بیش از چهار نفر، به جز عامل تیراندازی، کشته و یا زخمی شوند.

حوادثی که مجموع تیراندازی‌های امسال را به بیش از ۶۰۰ مورد رساند، شامل تیراندازی در شهر «بیرمنگام» در ایالت «آلاباما» در روز جمعه و تیراندازی در مرکز خرید در «ایندیپندنس» در ایالت «میسوری» است که در هر ۲ مورد دست‌کم چهار نفر زخمی شدند.

روز یکشنبه، تیراندازی در بازاری در شهر «پرلند» ایالت «تگزاس» به مرگ یک پسر ۱۰ ساله و زخمی شدن چهار نفر دیگر از جمله ۲ کودک منجر شد.

سازمان غیر دولتی «آرشیو خشونت مسلحانه» آمریکا براساس داده‌های سال‌های گذشته می‌گوید این کشور در آستانه ثبت ۷۰۰ تیراندازی جمعی در سال ۲۰۲۳ است.

تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در آستانه رکوردشکنی هستند. آخرین باری که آمریکا بیش از ۶۰۰ تیراندازی جمعی را تا این لحظه در یک سال ثبت کرد، سال ۲۰۲۱ بود؛ زمانی که این کشور تا ۱۳ نوامبر ۶۲۰ تیراندازی را ثبت کرد و در پایان سال در مجموع با ۶۸۸ تیراندازی جمعی روبرو شد. این بیشترین آمار از زمانی بود که آرشیو خشونت مسلحانه ردیابی داده‌ها در این زمینه را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

تیراندازی‌های جمعی تاکنون در سال جاری اندکی از ۵۹۶ تیراندازی در این مقطع در سال گذشته و به راحتی از ۵۵۴ مورد در زمان مشابه در سال ۲۰۲۰ پیشی گرفته‌اند.

مرگ‌ومیر ناشی از تیراندازی‌های جمعی در آمریکا نیز در بالاترین حد خود در چند سال اخیر باقی مانده است؛ از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۶۲۶ نفر در تیراندازی‌های جمعی کشته شده‌اند. این در حالی است که این آمار برای سال ۲۰۲۲ میلادی ۵۸۴ نفر، برای سال ۲۰۲۱، ۵۹۹ نفر و برای سال ۲۰۲۰، ۴۳۳ نفر بود. 

تنها سه هفته قبل آمریکا مرگ‌بارترین تیراندازی جمعی سال را تجربه کرد. در ۲۵ اکتبر (سوم آبان)، ۱۸ نفر در ۲ نقطه در شهر «لویستون» ایالت «مین» کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس ۲ روز را برای یافتن مظنونی به نام «رابرت کارت» جست‌وجو کرد. «کارت» یک نظامی ذخیره ۴۰ ساله ارتش بود که بعدا جسد او کشف شد. گفته می‌شود او با شلیک گلوله خودکشی کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه