English

ابعاد جدید سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ

نیویورک تایمز گزارش داد اگر دونالد ترامپ بار دیگر رئیس جمهور شود، مهاجران غیرقانونی را به طور گسترده بازداشت و آنها را در اردوگاه‌های بزرگی در انتظار بازگشت به کشورشان نگهداری خواهد کرد.

ابعاد جدید سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ

به گزارش خبرگزاری موج، نیویورک تایمز گزارش داد اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ، بار دیگر در انتخابات 2024 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، مهاجران غیرقانونی را به طور گسترده بازداشت و آنها را در اردوگاه های بزرگی در انتظار بازگشت به کشورشان نگهداری می کند.

این نشریه اعلام کرد این گزارش بر مبنای مصاحبه با مشاوران مختلف از جمله استفان میلر، که سیاست های مهاجرتی ترامپ را ارزیابی می کرد، منتشر شده است.

در این گزارش طرح های ترامپ به عنوان تهاجم به مهاجران در مقیاسی دیده نشده در تاریخ مدرن آمریکا نگریسته شده و هدف از آن بازگرداندن سالانه میلیون ها نفر به کشورهایشان است از جمله افرادی که دهه هاست در ایالات متحده زندگی می کنند.

این در حالی است که ترامپ روز گذشته در گردهمایی انتخاباتی خود در نیوهمپشایر، درباره ایجاد اردوگاه های بزرگی برای نگه داری مهاجران و بازگرداندن آنها به کشورهایشان، صحبتی نکرد اما گفت: ما روند هجوم به مرزهای جنوبی کشورمان را متوقف کرده و بزرگ ترین عملیات بازگرداندن مهاجران داخل آمریکا را در تاریخ کشور، آغاز خواهیم کرد.

در همین حال کمپین بایدن در بیانیه ای این طرح ها و اقدامات ترامپ را شدید، نژادپرستانه، و ظالمانه خواند که هدف از آن ایجاد ترس و اختلاف است.

نیویورک تایمز در گزارش خود افزود: ترامپ همچنین قصد دارد قانون ممنوعیت ورود افراد به خاک آمریکا از کشورهای مسلمان را بار دیگر احیا کند. وی همچنین سیاست های سختگیرانه از جمله رد درخواست های پناهندگی در دوران همه گیری کووید 19، را احیا می کند اما این بار با این ادعا که مهاجران دیگر بیماری های عفونی واگیردار را با خود می آورند.

علاوه بر این، رئیس جمهور سابق آمریکا روند بازگرداندن مهاجران را از طریق توزیع گسترده فرم نقل مکان و جابجایی که مستلزم برگزاری جلسات استماع نیست، سرعت می بخشد.

ترامپ همچنین برای کمک به اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا به منظور جمع آوری و بازداشت گسترده مهاجران غیرقانونی و فاقد مدرک، برخی نهادهای فدرال را بار دیگر راه اندازی کرده و قدرت لازم را در اختیار نیروهای پلیس محلی و ارتش گارد ملی داوطلب قرار می دهد.

این نشریه تصریح کرد ترامپ با ساخت اردوگاه های بزرگ برای نگه داری مهاجران تا زمان رسیدگی به درخواست پناهندگیشان، روند کار تاسیسات و مراکز نگه داری مهاجران را آسان می کند. رئیس جمهور سابق آمریکا برای تامین هزینه این عملیات گسترده در صورت مخالفت کنگره، مسیر بودجه های پنتاگون را تغییر خواهد داد.

از دیگر طرح های سختگیرانه مهاجرتی ترامپ می توان به غربالگری متقاضیان ویزا از دیدگاه ایدئولوژیک، لغو وضعیت موقت حفاظت شده افراد از کشورهای مشخصی که امن نیستند و تلاش برای پایان دادن به قانون اعطای شهروندی حق تولد برای کودکانی که در خاک آمریکا و از پدر و مادرانی بدون مدارک معتبر و قانونی به دنیا می آیند، اشاره کرد.

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، پیشتر در یک ویدئوی تبلیغاتی جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا و جدی ترین رقیب دموکرات خود را به دلیل اعمال سیاست های نادرست در قبال مهاجران و هجوم بی سابقه آنها برای عبور غیرقانونی از مرز طی سال های اخیر را مورد انتقاد قرار داد و حق شهروندی برای کودکانی که در خاک آمریکا به دنیا آمده‌اند را یک جاذبه خواند. ترامپ تاکید کرد که بسیاری از کشورها شهروندی حق تولد را برای کودکان مهاجران محدود کرده‌اند.

ترامپ در کمپین های انتخاباتی سال 2016 نیز سیاست های سختگیرانه‌ای را در قبال مهاجران داشت و بعدها پروژه ساخت دیوار در سراسر مرز مکزیک با آمریکا را همانطور که وعده داد بود، عملیاتی کرد.

گفتنی است موضوع مهاجران غیرقانونی در آمریکا و تلاش آنها برای ورود به خاک این کشور از طریق مرزهای مکزیک تبدیل به یکی از موضوعات چالش برانگیز و بحرانی جدی برای دولت جو بایدن شده است.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه 2021، تا کنون دو بار به صورت متوالی رکورد عبور غیرقانونی مهاجران از مرزهای جنوبی آمریکا شکسته شده است. بر اساس آمار گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، بیش از دو میلیون عبور غیرقانونی ورود به ایالات متحده در سال 2022 ثبت شده است.

جو بایدن در دوران کمپین ریاست جمهوری سال 2020، وعده اصلاح و بازنگری در روند نگه داری از مهاجران را داده بود اما با افزایش چشمگیر مهاجرت به آمریکا و تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزهای آمریکا با مکزیک، تحقق به این وعده مشکل شد. شکست دولت بایدن در تلاش برای اصلاح این مراکز نشان دهنده چالشی است که بایدن برای کمپین انتخاباتی خود برای سال 2024 با آن مواجه است.

چند روز پیش بود که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، با ارائه دادخواستی به یک دادگاه تجدیدنظر، خواستار حمایت از محدودیت های پناهندگی ارائه شده از سوی دولت شد.

چند روز پیش نیز سه جمهوری خواه برجسته سنای آمریکا طرحی را برای محدودکردن عبور مهاجران از مرز مکزیک و ورود به خاک آمریکا ارائه کردند.

بر این اساس در طرح پیشنهادی جمهوری خواهان سنا، ساخت دیوار مرزی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ آغاز شده بود، ادامه می یابد و شمار زیادی از مهاجران شرایط لازم برای درخواست پناهندگی را ندارند. همچنین در این طرح یک سیاست بحث برانگیز احیا شده که در آن از پناهجویان خواسته می شود تا زمان پایان رسیدگی به درخواست پناهندگیشان، در مکزیک بمانند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که نامزد دموکرات ها برای شرکت در انتخابات 2024 است، تحت فشار مضاعفی برای کاهش تعداد مهاجران غیرقانونی است که از طریق مرز مکزیک وارد خاک آمریکا می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه