English

نام نویسی جو بایدن در انتخابات اولیه دموکرات‌ها

انتخابات اولیه این ایالت که در تاریخ 3 فوریه سال آینده برگزار می شود، بایدن برای نخستین بار از سال 2020 با یک انتخابات رقابتی مواجه می شود

نام نویسی جو بایدن در انتخابات اولیه دموکرات‌ها

به گزارش خبرگزاری موج، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی تشریفات اداری و نام نویسی در انتخابات اولیه دموکرات ها در ایالت کارولینای جنوبی برای انتخابات 2024 را انجام داد تا بدین ترتیب نخستین رقابت رسمی حزب آغاز شود.

در انتخابات اولیه این ایالت که در تاریخ 3 فوریه سال آینده برگزار می شود، بایدن برای نخستین بار از سال 2020 با یک انتخابات رقابتی مواجه می شود.

کاملا هریس معاون بایدن که تشریفات اداری مربوط به نام نویسی بایدن را انجام داد، خطاب به رئیس دموکرات های این ایالت اظهار کرد من می خواهم برگه های رسمی مربوط به نام نویسی رئیس جمهور بایدن در انتخابات این ایالت را تقدیم شما کنم.

بر این اساس، بایدن با نام نویسی در این ایالت، به دنبال کسب اعتبار لازم برای راه یابی به کاخ سفید است. در حالی که این احتمال وجود ندارد که بایدن با رقابت شدیدی برای کسب نامزدی دموکرات ها در این ایالت روبرو باشد اما رای دهندگان قدرتمند اولیه در کارولینای جنوبی، که اکثریت آنها سیاه پوست هستند، درباره انتخاب پذیری او در میان حزب، نگرانی و تردید دارند.

کارول فولر یکی از اعضای کمیته ملی دموکرات ها در ایالت کارولینای جنوبی اظهار کرد گرچه ما می دانیم جو بایدن در انتخابات اولیه این ایالت پیروز خواهد شد، ما می خواهیم از رای به عنوان نمایشی برای شور و اشتیاق و حمایت از رئیس جمهور استفاده کنیم.  

این در حالی است که جو بایدن ایالت های آیووا و نیوهمپشایر را از بین ایالت های کلیدی در کسب نامزدی دموکرات ها به نفع کارولینای جنوبی کنار گذاشته است. این اقدام باعث می شود هر نامزد دموکرات برای انتخابات 2024، به جای آنکه ابتدا در آیووا و نیوهمپشایر با بایدن رقابت کند، رقابت را در کارولینای جنوبی آغاز کند. آیووا و نیوهمپشایر دو ایالت بزرگ عمدتا سفیدپوست هستند که در انتخابات 2020 به بایدن رای ندادند.

رئیس جمهور فعلی آمریکا برای انتخابات اولیه در نیوهمپشایر که برای ماه سپتامبر برنامه ریزی شده، نام نویسی نکرده است زیرا این ایالت درخواست دموکرات ها برای زودتر برگزار کردن انتخابات اولیه را رد کرد.

براساس تازه ترین نظرسنجی ها، جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها برای ورود مجدد به کاخ سفید است و انتظار می رود با دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان رقابت کند. این در حالی است که بسیاری از مردم آمریکا به ویژه طرفداران جمهوری خواه، نسبت به صلاحیت جسمانی بایدن برای تصاحب مجدد سمت ریاست جمهوری به علت کهولت سن وی، تردید دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه