English

قاتلین مردم مظلوم غزه از یکدیگر تمجید کردند

وزیر خارجه آمریکا با وجود اعتراف به کشته شدن تعداد زیادی از فلسطینی‌ها در حملات اسرائیل از آنچه تلاش‌های این رژیم برای کاستن از تلفات غیرنظامیان در غزه خوانده شده تمجید کرده است.

قاتلین مردم مظلوم غزه از یکدیگر تمجید کردند

به گزارش خبرگزاری موج،  آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا که کشورش اصلی‌ترین حامی جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه است امروز جمعه اعتراف کرده که فلسطینی‌های زیادی در حملات اسرائیل کشته شده‌اند.

او با وجود این، گفته اقدامات اسرائیل برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان را «تحسین» می‌کند هر چند که این اقدامات را کافی نمی‌داند. او گفت تلاش‌های اسرائیل برای رسمیت بخشیدن به وقفه‌های چند ساعته در عملیات‌های نظامی و ایجاد یک کریدور امن دیگر برای خروج غیرنظامیان را تحسین می‌کند.

بلینکن گفت: «تعداد بسیاری زیادی از فلسطینی‌ها کشته شده‌اند و عده بسیار زیادی طی هفته‌های گذشته متحمل رنج شده‌اند و باید اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به آن‌ها انجام شود.»

این در حالی است که ساعتی قبل‌تر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته بود اوضاع در غزه برای شهروندان این منطقه یک کابوس بی‌پایان است. او گفت: «محله‌های آن‌ها (ساکنان غزه) از بین رفته. عزیزانشان کشته شده‌اند. از آسمان بمب می‌بارد و از نیاز‌های پایه‌ایشان شامل غذا، آب، دارو و برق محروم مانده‌اند.»

گوترش اضافه کرد: «میزان کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند قطره‌ای در اقیانوس هستند و جامعه بین‌المللی بایستی برای محافظه از غیرنظامی‌ها دست به اقدام بزند. اوضاع در غزه برای شهروندان یک کابوس انسانی بی‌پایان است.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه