English

اهداف سیاسی توافق مهاجرتی ایتالیا و آلبانی

ایتالیا و آلبانی به‌تازگی توافق مهاجرتی را امضا کردند که ریشه در اهداف سیاسی طرفین دارد.

اهداف سیاسی توافق مهاجرتی ایتالیا و آلبانی

به گزارش خبرگزاری موج، «جورجیا ملونی»، نخست‌وزیر ایتالیا از توافق مهاجرتی جدید این کشور با آلبانی به‌عنوان الگوی احتمالی اتحادیه اروپا یاد کرد؛ این توافق روز گذشته از سوی ملونی و «ادی راما»، همتای آلبانیایی وی اعلام شد.

به گزارش «رویترز»، ملونی درباره توافق مهاجرتی ایتالیا با آلبانی به روزنامه Il Messaggero، گفت: طرح ایتالیا برای ایجاد مراکز پذیرش مهاجران در آلبانی، می‌تواند طرحی برای معاملات بین اتحادیه اروپا و کشور‌های غیرعضو باشد.

وی گفت: من بر این باورم که این توافق می‌تواند به مدلی از همکاری بین کشور‌های اتحادیه اروپا و کشور‌های غیرعضو اتحادیه اروپا در مدیریت جریان مهاجرت تبدیل شود؛ من فکر می‌کنم این توافق روحیه جسورانه اروپایی را نمایش می‌دهد.

به گفته ملونی، کمیسیون اروپا پس از اطلاع از این توافق، بازخورد منفی نشان نداده است.

راما نیز در رابطه با توافق مهاجرتی اخیر با ایتالیا گفت: ایتالیا تنها کشور اتحادیه اروپا نبوده است که چنین توافقی را پیشنهاد کرده است، اما آلبانی پیشنهاد رم را به نشانه قدردانی پذیرفته است.

وی با اشاره به میزبانی ایتالیا از شمار زیادی از آلبانیایی‌ها در دهه ۱۹۹۰ و حمایت ایتالیا از پیوستن آلبانی به اتحادیه اروپا، گفت: ما دوستانی هستم که به یکدیگر کمک می‌کنیم.

نخست‌وزیر آلبانی، همچنین گفت که توافق با ایتالیا هنوز نیاز به عملی شدن دارد و پیش‌بینی کرد که مذاکره بر سر توافقنامه‌های بازگشت با کشور‌های آفریقایی برای پناهجویان شکست‌خورده سخت‌ترین کار خواهد بود.

راما با ابراز تردید نسبت به تاثیرات توافق جدید، اظهار کرد: این چیزی را حل نمی‌کند، اما ملونی از ما کمک خواست و ما کمک کردیم.

توافق مهاجرتی آلبانی و ایتالیا نخستین نمونه پذیرش مهاجران از سوی یک کشور غیرعضو اتحادیه اروپا به نمایندگی از یک کشور عضو این بلوک و بازتابی از تلاش جنجالی دولت انگلیس برای اعزام هزاران مهاجر و پناهجو به روآندا است.

هدف از طرح مذکور، کاهش ورود مهاجران به ایتالیا اعلام شده است؛ براساس این طرح، مراکز پذیرش مهاجران در آلبانی که در بهار ۲۰۲۴ بازگشایی می‌شوند، در ابتدا میزبان حدود ۳ هزار مهاجر خواهند بود و در ادامه انتظار می‌رود که ظرفیت آن‌ها به ۳۶ هزار نفر افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه