English

آمار روسیه از کشته‌های نظامیان اوکراینی در شبانه روز گذشته

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در شبانه‌روز گذشته اعلام کرد: ۹۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

آمار روسیه از کشته‌های نظامیان اوکراینی در شبانه روز گذشته

به گزارش خبرگزاری موج،  وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور کراسنولیمانسک ۲ حمله دفع شد؛ کی یف ۲۰۰ نیروی نظامی از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: در محور کوپیانسک ۲ حمله اوکراین دفع شد؛ کی یف ۲۴۵ نظامی، ۲ سامانه ام۷۷۷ و هویتزرهای «کراب» و «امستا- بی» خود را از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور دونتسک ۲۴۵ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند؛ ۳ تانک از جمله از نوع لئوپارد ساخت آلمان منهدم شدند. در محور زاپروژیا ۸۰ نظامی اوکراینی کشته شدند؛ ۳ خودروی زرهی نیز منهدم شد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی طی یک روز بالغ بر ۱۹۰ نیروی نظامی بوده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه