English

رئیس‌جمهور اوکراین:

جهان روسیه را منزوی خواهد کرد/ مسکو فقط زبان زور می فهمد

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت:جامعه فدراسیون روسیه باید بداند که مقامات روسی به کشور ما حمله می‌کنند. روس‌ها از یک قدرت تروریستی حمایت می‌کنند.

جهان روسیه را منزوی خواهد کرد/ مسکو فقط زبان زور می فهمد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌سی و سی‌تی‌وی، روسیه را به استفاده از تاکتیک‌های باج‌گیری "تروریستی" متهم کرد و مدعی شد که "مسکو فقط زبان زور می‌فهمد."

رئیس‌جمهوری اوکراین، مسکو را به تهدید در مورد حمله به مراکز مهم سیاسی در اوکراین با استفاده از تسلیحات هسته‌ای متهم کرد و در عین حال خاطرنشان کرد که اگر چنین حمله‌ای رخ دهد، جهان باید پاسخ آن را بدهد.

وی افزود: «مهم نیست که آیا اوکراین عضوی از ائتلاف نظامی ناتو است یا خیر. هیچکس نباید همچون تروریست اجازه باج‌گیری از سایر کشورها را داشته باشد. جهان باید به روس‌ها بگوید که اگر به دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین حمله کنند، حمله‌ای به محل سکونت آن‌ها خواهد شد.»

زلنسکی در ادامه استدلال کرد: «اگر مسکو به کی‌یف حمله کند، یک ثانیه بعد و البته صرف‌نظر از نتایج حمله روسیه، حمله‌ای به مراکز مهم سیاسی در روسیه خواهد شد. چنین موضعی باج‌گیری نیست، بلکه نوعی دفاع از خود است و همچنین باعث توقف افرادی می‌شود که تهدیداتی را ایجاد می‌کنند.»

ولودیمیر زلنسکی در ادامه مصاحبه‌اش به خبرنگاران گفت: «یک نفر می‌تواند مدت‌ها راجع‌ به انسانیت صحبت کند. کشور ما در موقعیتی قرار دارد که همسایه‌اش درکی جز زور و اجبار ندارد.»

وی ضمن مقصر دانستن تمامی روس‌ها به دلیل آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، گفت: «جامعه فدراسیون روسیه باید بداند که مقامات روسی به کشور ما حمله می‌کنند. روس‌ها از یک قدرت تروریستی حمایت می‌کنند. اگر روس‌ها فشاری را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعمال نکنند، جهان این کشور را منزوی خواهد کرد. از آنجایی که این کشور صرفا با زبان تهدید سخن می‌گوید، هیچکسی حاضر به گفت‌وگو با این کشور نیست. جهان خودش باید تصمیم بگیرد که چه کسی با روسیه – که همه آن‌ها تروریست‌ هستند – گفت‌وگو کند.»

زلنسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: «روس‌ها اگر می‌خواهند مذاکره کنند، می‌توانند سرزمین‌های ما را بازگردانند. آن‌ها ابتدا باید از کشور و سرزمین ما خارج شوند و سپس ما خواهیم گفت که مذاکرات در چه فرمتی و با چه افرادی برگزار خواهد شد.»

رئیس‌جمهوری اوکراین بار دیگر خاطرنشان کرد: «رفراندوم‌های برگزار شده جعلی و الحاق مناطق اوکراینی (دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا) به روسیه، به احتمال مذاکرات پایان می‌دهد. اما طبق شروط خاصی از جمله احترام به حاکمیت اوکراین، احترام به کشور و مردم و قوانین ما، مذاکره و گفت‌وگوهایی برقرار خواهد شد.»

وی در پایان تصریح کرد: «آیا رابطه ما با روسیه به رابطه قبل جنگ بازخواهد گشت؟ مطمئنم که بازنخواهد گشت. آن‌ها جان مردمان زیادی را گرفتند. جامعه ما آن‌ها را نخواهد بخشید. البته که این انتخاب جامعه ما خواهد بود که آیا با آن‌ها (روس‌ها) ارتباط برقرار کنند یا خیر. و هیچکسی نمی‌داند پس از این جنگ چه مدت طول خواهد کشید تا این دو کشور با یکدیگر تعامل برقرار کنند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه