English

رئیس جمهور اوکراین خبر داد؛

انهدام ۳۰ درصد از نیروگاه های برق اوکراین

رپیس جمهور اوکراین از انهدام 30 درصدی نیروگاه های برق این کشور خبر داد.

انهدام ۳۰ درصد از نیروگاه های برق اوکراین

به گزارش خبرگزاری موج، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) گفت که طی یک هفته اخیر ۳۰ درصد تأسیسات تولید برق و نیروگاه‌های این کشور در جریان حملات روسیه نابود شده‌اند.

زلنسکی در صفحه توئیتر خود خبر داد که نابودی حدود یک سوم نیروگاه‌های برق اوکراین در جریان عملیات‌های اخیر روسیه، منجر به قطعی برق گسترده در این کشور شده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «از تاریخ دهم اکتبر تا امروز، ۳۰ درصد نیروگاه‌های اوکراین تخریب شده‌اند که منجر به قطعی گسترده برق در سراسر کشور شد. جایی برای مذاکره [با فدراسیون روسیه] وجود ندارد». 

وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که تأسیسات کنترل و فرماندهی ارتش اوکراین و سیستم‌های انرژی این کشور را با موشک و پهپاد هدف قرار داده و تمام اهداف برنامه‌ریزی‌شده برای این عملیات محقق شدند.

رسانه‌های محلی امروز نیز از دومین روز متوالی حملات روسیه به پایتخت اوکراین خبر دادند اما به این موضوع که نوع حملات موشکی بوده یا پهپادی، اشاره‌ای نکرده‌اند.

به گفته منابع غربی، گزارش‌های اولیه از حملات روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین حکایت دارد و گزارش‌هایی درباره قطع برق در مناطقی از اوکراین مخابره شده است.

روز دوشنبه بود که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، مدعی شدند که روسیه از پهپادهای انتحاری ایرانی برای حملات اخیر به کی‌یف و زیرساخت‌های انرژی اوکراین استفاده کرده است.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز با رد ادعای مقامات غربی درباره خرید پهپاد از ایران، گفت در جریان عملیات نظامی در اوکراین از تسلیحات تماماً روسی با مهمات روسی استفاده می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه