English

غزه همچنان زیر آتش تجاوزات رژیم صهیونیستی

جنگ غزه در حالی نهمین روز خود از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی را سپری می‌کند که حملات رژیم صهیونیستی به مردم و زیرساخت‌های این منطقه ادامه دارد.

غزه همچنان زیر آتش تجاوزات رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری موج، با ورود نبرد طوفان‌الاقصی به نهمین روز خود یک مقام سازمان ملل هشدار داد که فلسطینی‌ها در معرض «پاکسازی قومی جمعی» هستند.

«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر مستقل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، با هشدار در این‌باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: این خطر جدی وجود دارد که آنچه ما شاهد آن هستیم تکرار «نکبت» در سال ۱۹۴۸ و فاجعه سال ۱۹۶۷ باشد، اما در مقیاس بزرگ‌تر. جامعه بین‌الملل باید هر کاری می‌تواند انجام دهد تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کند.

غزه همچنان در آتش

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۳۲۹ تن

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: در آخرین آمار اعلام‌شده از آغاز نبرد طوفان‌‌الاقصی تا کنون، تعداد شهدا در غزه به ۲۳۲۹ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۹۰۲۴ تن رسیده که اکثرشان کودکان و زنان بی‌دفاع هستند.

​در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی خبرنگار شبکه الجزیره با بیان اینکه در بمباران نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، تعدادی از شهروندان از جمله کودکان شهید شدند، گفت: حملات صهیونیست‌ها خانه‌ای در شهرک الزوایده (مرکز نوار غزه) را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۶ فلسطینی شد. این در حالی است که ۱۵ نفر دیگر از جمله کودکان نیز در بمباران صهیونیست‌ها که خانه‌ای در محله تل‌الهوا در غزه را هدف قرار داد، به شهادت رسیدند.

وزارت داخلی در غزه گفت: یک شهید و ۵ زخمی بعد از حملات هوایی اشغالگران به چند منزل در منطقه توام در شمال غزه به بیمارستان اندونزی منتقل شدند.

وزارت داخلی افزود: در نتیجه حملات جنگنده‌های اشغالگر به دو خانه در شمال غزه، بیش از ۱۵ تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره همچنین گفت: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، یک ایستگاه پلیس در جبالیا در شمال نوار غزه را منهدم کردند.

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آژیر خطر در جلیل‌علیا، شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد. این آژیرها در نتیجه هشدار اشتباهی به صدا درآمدند،  زیرا آژیرها این روزها در حساسیت بالا قرار داده شده‌اند.

غزه همچنان در آتش

افزایش تعداد کشته‌شدگان ارتش اشغالگر

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز یکشنبه، اسامی ۷ سرباز دیگر کشته‌شده در روزهای اخیر را منتشر و تعداد کشته‌شدگان خود را از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی ۲۸۶ نفر اعلام کرد.

بامداد روز شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳، گردان‌های القسام از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی با شلیک بیش از ۵۰۰۰ موشک از نوار غزه خبر داد. مبارزان فلسطینی همچنین در یک عملیات ویژه به تعدادی از شهرک‌های اطراف غزه حمله کردند و با نیروهای اشغالگر درگیر جنگ خیابانی شدند و تعدادی از آنها را کشتند یا زخمی کردند. تعدادی از سربازان و شهرک‌نشینان را نیز اسیر کردند و خودروهای اشغالگران را تحت کنترل خود درآوردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه