English

روسیه:

آمریکا نمی‌گذارد کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه پا بگیرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، این کشور آماده رایزنی در چارچوب «کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه» در مورد درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین است، اما ایالات متحده به وضوح این را نمی‌خواهد.

آمریکا نمی‌گذارد کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه پا بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: ما برای هر کار و رایزنی آماده هستیم، اما رفع انسداد کار مکانیزمی غیرممکن است زیرا برخی از طرف‌ها، به‌ویژه آمریکایی‌ها ظاهرا چنین چیزی را نمی‌خواهند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این دیپلمات نوشت: روسیه معتقد است که سازمان ملل متحد می‌تواند برای یافتن راهی جهت خروج از این بحران ایفای نقش کند.

اظهارات ورشینین در حالی مطرح می‌شود که درگیری‌ها امروز سه‌شنبه در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس علیه اشغالگران صهیونیستی ادامه دارد. رژیم صهیونیستی در میان خشن‌ترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در چهار روز گذشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه عمیق‌تر کرده و صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

در سایه توقف روند صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین از سال ۲۰۱۴، نشستی در سطح وزیران پیرامون احیای تلاش‌ها برای حمایت از روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به دعوت اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و عربستان با مشارکت ۵۰ کشور عربی و اروپایی برگزار شد. در این نشست نماینده‌ای از فلسطین و رژیم صهیونیستی حضور نداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه