English

ناامیدی ارمنستان از بیانیه هیئت اعزامی سازمان ملل متحد به قره‌باغ

وزارت خارجه ارمنستان ابراز داشت که ایروان از بیانیه هیئت اعزامی سازمان ملل به قره‌باغ کوهستانی ناامید شده است.

ناامیدی ارمنستان از بیانیه هیئت اعزامی سازمان ملل متحد به قره‌باغ

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه ارمنستان اظهار کرد: «اطلاعات مربوط به سفر هیئت سازمان ملل به قره‌باغ به رهبری هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل در جمهوری آذربایجان و همچنین بیانیه منتشر شده پس از این دیدار، موجب نگرانی و ناامیدی عمیق ایروان است. آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان این مسئله را در دیدار دوم اکتبر خود با سران هیئت‌های دیپلماتیک و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در ارمنستان مطرح کرد.

او همچنین گفت که سفر هیئت اعزامی سازمان ملل نمی‌تواند یک اقدام بین سازمانی برای دستیابی به حقایق تلقی شده و «به‌هیچ‌وجه نمایانگر انتظارات طرف ارمنی و جامعه بین‌المللی نیست.»

باکو چندی پیش از آغاز عملیات «ضدتروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاک‌سازی ارامنه از قره‌باغ را داشته است.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با میانجی‌گری فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی میان طرف آذربایجانی و نمایندگان قره‌باغ مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها حاصل شد. به گفته آنها، اجرای این توافق‌ها با هماهنگی فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه انجام خواهد شد.

قره‌باغ منطقه‌ای است در خاک جمهوری آذربایجان که اکثر جمعیت آن ارمنی‌تبار بودند اما در نتیجه حمله نیروهای جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر بیش از ۱۰۰ هزار تن از ۱۲۰ هزار سکنه ارمنی آن به ارمنستان رفته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه