English

رئیس‌جمهور عراق ضمن قوی توصیف کردن روابط تهران-بغداد؛

اجازه تعرض به همسایگان از خاک عراق را نمی‌دهیم

رئیس جمهور عراق ابراز داشت که به هیچ طرفی اجازه نخواهیم داد که از خاک کشورمان به همسایگان تعرض کند.

اجازه تعرض به همسایگان از خاک عراق را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری موج، عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق در گفت‌وگو با شبکه «الحدث» که بخش‌هایی از آن منتشر شده است، گفت: ما مخالف استفاده از خاک عراق توسط هر طرفی برای تعرض به همسایگان هستیم، این سیاست ما است و در آن شفاف هستیم.

وی تاکید کرد: روابط با جمهوری اسلامی ایران خوب و قوی بوده و برای ما مهم است، ما مرزهای طولانی به مسافت ۱۴۰۰ کیلومتر با ایران داریم.

رشید درخصوص روابط با عربستان نیز خاطرنشان کرد: روابط با عربستان خوب است و هدف ما تعمیق این روابط در تمامی زمینه‌ها است. ما از نقش عربستان در منطقه حمایت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور عراق در بخش دیگری خاطرنشان کرد که روابط با آمریکا نیز قوی است و ما از کمک‌های آن‌ها در براندازی نظام دیکتاتوری سابق که برای تمام منطقه و جهان تهدید بود، تشکر می‌کنیم.

وی اخیرا نیز در اظهاراتی گفت که «بغداد به دنبال دستیابی به یک توافق امنیتی با ترکیه همانند توافق اخیر ایران و عراق است».

رئیس‌جمهور عراق که با شبکه سعودی «العربیه» گفت‌وگو می کرد، ضمن محکوم کردن «تجاوزهای روزانه نیروهای ترکیه» به خاک این کشور تاکید کرد که ترکیه باید به حاکمیت عراق احترام بگذارد.

ایران و عراق اخیرا توافقی امنیتی برای دور کردن گروه‌های تجزیه‌طلب از نوار مرزی  و خلع سلاح کردن ‌آن‌ها امضا کردند و اکنون رئیس‌جمهور عراق می‌گوید که این کشور به دنبال توافقی مشابه این توافق با آنکارا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه