English

سخنگوی وزارت خارجه قطر:

احتمال ایجاد تفاهمات جدید بین ایران و آمریکا رو به افزایش است

سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: بعد از توافق اخیر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، توجه بین‌المللی به پرونده ایران و احتمال دستیابی به تفاهم‌های جدید درباره کاهش تنش در منطقه افزایش یافت.

 احتمال ایجاد تفاهمات جدید بین ایران و آمریکا رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه‌های عربی، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: توافق درباره تبدیل مسائل مورد اختلاف درخصوص پرونده هسته‌ای ایران به پرونده‌های کوچک برای تسهیل مذاکره درباره آنها انجام شد و وجود یک تریبون انسانی در دوحه، امر مذاکره و دستیابی به یک توافق را تسهیل می‌بخشد و ما منتظر تحولات مثبت درباره این مسئله در دوره آینده هستیم.

وی اضافه کرد: قطر مخالف گسترش سلاح هسته‌ای در منطقه است و بر خلع سلاح و برچیدن این سلاح از دولت‌هایی که آن را در اختیار دارند و در رأس آنها اسراییل، تاکید می‌کند.

پیش‌تر وزیر خارجه قطر نیز در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفته بود که تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن، فضای بهتری را برای دستیابی به توافق کامل درباره مسئله هسته‌ای ایجاد کرده است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین اعلام کرده بود که کشورش بسیار مفتخر است در چارچوب توافق مبادله زندانیان با ایران، بازگشت ۵ زندانی آمریکایی را تسهیل کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه